دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
وزارت نفت یک میلیارد تومان برای ساخت یازدهمین کتابخانه شوشتر کنار گذاشت

به گفته سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، یک میلیارد تومان اعتبار از بودجه نفت برای تاسیس یازدهمین کتابخانه در شهرستان شوشتر در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان شوشتر با حضور معاون فرماندار، سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر شهید شرافت در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

حسین پنبه‌دانه‌پور فرماندار شوشتر در این جلسه با بیان اینکه در مسائل فرهنگی و اجتماعی نباید نگاه ما سیاسی و معطوف به شخصیت‌ها باشد و بازآفرینی فرهنگ و اجتماع، باید با دید فرهنگی و اجتماعی صورت گیرد، گفت: با توجه به شرایطی که در جهان به وجود آمده (شیوع کرونا)  باید تلاش کنیم با ابتکار و خلاقیت، راه‌های تازه‌ای را برنامه‌ریزی کرده تا کتابخوان‌های جامعه، تحت تاثیر این موقعیت از مسیر کتابخوانی فاصله نگیرند.

وی تصریح کرد: وقتی سخن از مسائل فرهنگی و اجتماعی به میان می‌آید، منظور کاراکترها و شخصیت‌ها نیست بلکه هدف سخن در بردارنده کل جامعه است و  نگاه به موضوعات فرهنگی و اجتماعی نباید سیاسی و معطوف به شخصیت‌ها شود بلکه بازآفرینی فرهنگ و اجتماع باید با زاویه دید فرهنگی و اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

عباس حسین‌زاده سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان هم در سخنانی در این جلسه گفت: با اینکه اعتبارات نهاد کتابخانه‌های عمومی بسیار کم و محدود است، اما ما در صدد کلنگ‌زنی کتابخانه شهر شهید شرافت هستیم.

وی با بیان اینکه با کلنگ‌زنی کتابخانه عمومی شهر شهید شرافت به سمت تاسیس یازدهمین کتابخانه شوشتر گام برمی‌داریم، تاکید کرد: مبلغ یک میلیارد تومان از بودجه نفت برای تاسیس این کتابخانه در نظر گرفته شده است و تلاش می‌کنیم کلنگ‌زنی این مجموعه و اقدامات اداری مناقصه پس از تفاهمنامه با وزارت نفت در کمترین زمان ممکن انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها