شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
52 کتابفروشی کردستان در زمستانه کتاب 99 مشارکت دارند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به آغاز طرح زمستانه کتاب 99 از امروز، گفت: 52 کتابفروشی استان در این طرح مشارکت دارند که این تعداد در مقایسه با طرح پاییزه کتاب 12 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، عبیدالله رستمی امروز در جمع اصحاب رسانه استان در فضای مجازی اظهار کرد: طرح زمستانه کتاب 99 از امروز 9 اسفند لغایت 16 همین ماه با مشارکت 40 کتابفروشی در مرکز و 12 کتابفروشی در شهرستان‌های تابعه استان کردستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح‌های حمایتی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، به‌صورت فصلی و با عناوین طرح‌های بهاره، تابستانه و پاییزه و زمستانه اجرا می‌شود، عنوان کرد: شانزدهمین دوره طرح توزیع یارانه کتاب بعد از نمایشگاه مجازی کتاب از طریق کتاب‌فروشی‌ها با عنوان «زمستانه کتاب 99» کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و دانشگاهی را با یارانه 25 درصدی به مخاطبان عرضه می‌کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با دعوت از کلیه دوستداران فرهنگ کتاب و کتابخوانی به مشارکت در طرح زمستانه کتاب گفت: سقف خرید برای هر خریدار در طرح زمستانه کتاب ۹۹  همچون طرح پاییزه ۲۰۰ هزار تومان است و خریداران می‌توانند از ۲۵ درصد یارانه خرید کتاب در این طرح بهره‌مند شوند.

رستمی، کتاب‌فروشی‌های آراس، آرسام، آشتی، آمیار، آینده، احمدی، امام غزالی،انتشارات کردستان، پخش کتاب ماد، پیشه وا، توحید، چیستا، دانشمند، رها، زانست، زانکو، زانکو، زاهدی، ژرف اندیشان، ساکا، سراج، شار، شمیم، فرهنگسرای هنر و اندیشه، فروشگاه کتاب سلطانی، مولوی، نحوی، نشر فرهنگ، هرمس، کاردوخ، کاروان، کتاب زمان، کتاب ژیرا، کتاب سرای دانشجو، کتاب سرای سنندج، کتاب سرو سنندج، کتاب شهر، کتاب مولوی کرد سقز، کتاب نالی، کتاب نوین، کتاب نیشتمان، کتاب هفت، کتابزون، کتابسرای الوان، کتابسرای امید، کتابسرای اندیشه، کتابسرای اندیشه، کتابسرای روشنبیر، کتابسرای قلم، کتابسرای نگاه، کتابفروشی زانست و کتیبی مانگ را کتاب‌فروشی‌های مجری طرح زمستانه کتاب 99 در استان کردستان اعلام کرد.

وی با اشاره به کتاب‌های مشمول این طرح افزود: کتاب‌های عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان مشمول طرح می‌شوند اما کتاب‌های آموزشی، کمک آموزشی، افست، فاقد شماره شابک، دارای شابک غلط و کتاب‌هایی که در بانک اطلاعاتی خانه کتاب و ادبیات ایران ثبت نشده‌اند، مشمول طرح نمی‌شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با تاکید بر اینکه ارائه تخفیف در این طرح تنها شامل کتاب‌های چاپی است و سایر کالاهای فرهنگی عرضه شده در کتابفروشی را شامل نمی‌شود، گفت: کتابفروشی‌های مشارکت‌کننده در طرح تا زمان به اتمام رسیدن یارانه اختصاصی ملزم به ارائه تخفیف به مشتریان هستند.

رستمی با اشاره به اینکه پاندمی کرونا ضرر و زیان فراوانی به حوزه فرهنگ و هنر وارد کرده است، یادآور شد: همه حوزه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای استان از شیوع و همه گیری ویروس کرونا متضرر شده‌اند، که امیدواریم با برگزاری این طرح‌ها بخشی از این ضرر و زیان‌ها جبران شود.

یادآوری می‌شود، در طرح پاییزه کتاب که از ۲۴ تا ۳۰ آبان سال جاری برگزار شد، کردستان جزو ششمین استان پرفروش از نظر تعداد کتاب‌های فروخته شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها