شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
تمدید فراخوان تولیدات فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در حوزه ادبیات و هنر کودک

فراخوان ملی تولیدات و ایده‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در حوزه ادبیات و هنر کودک، ازسوی کارگروه فرهنگ و هنر و رسانه کمیته بانوان کنگره ملی شهدای استان قم، تا 7 اسفند 99 تمدید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، هنرمندان و علاقه‌مندان می‌توانند در دو بخش اصلی تولید اثر و ارائه‌ی ایده، در این فراخوان شرکت کنند. آثار در قالب‌های شعر، داستان، نمایشنامه، تصویرگری کتاب، پویانمایی و فلش کارت فراخوانده شده‌اند و ایده‌ها در زمینه‌ی طراحی بازی، طراحی و چاپ روی لباس و طرح نوشت‌افزار گرد هم می‌آیند.
 
این فراخوان با هدف تجمیع آثار و ایده‌ها برای مخاطب کودک و با درونمایه محورهای محتوایی حماسه، ایثار، شهادت و میهن‌دوستی، معرفی و زندگی‌نامه حماسه‌آفرینان استان قم، وصیت شهدا و توصیه ایثارگران استان قم به کودکان و نوجوانان، وصیت‌نامه شهدای نوجوان استان قم، وصیت‌نامه‌ی دانش‌آموزان شهید استان قم، خاطرات کودکانه فرزندان و اطرافیان شهدای استان قم و نمادهای تصویری وکلامی دفاع مقدس اعلام شده است.
 
هرگونه کپی یا بهره از آثار مشابه بدون مجوز و ذکر، منجر به حذف شرکت‌کننده و ممنوعیت او از شرکت در برنامه‌های بعدی‌ می‌شود. در این مرحله شرکت آثار و ایده‌ها، به صورت انفرادی ا‌ست. محدودیتی برای شرکت در بیش از یک بخش وجود ندارد و افراد می‌توانند در تمام بخش‌ها شرکت کنند.
 
در بخش شعر، استفاده از تمام قالب‌های شعری کلاسیک و نو مجاز است. همچنین هر شرکت‌کننده می‌تواند حداقل یک و حداکثر سه شعر به فراخوان ارسال کند. شاخص‌های ارزیابی در این بخش زبان، موسیقی و وزن، تخیل و اندیشه خواهد بود.
 
در بخش داستان، از میان قالب‌های داستان‌نویسی، «داستان‌ کوتاه» و «داستانک» فراخوانده می‌شوند. هر شرکت‌کننده می‌تواند حداقل یک و حداکثر دو داستان به فراخوان ارسال کند. شاخص‌های اختصاصی ارزیابی در این بخش زبان، پیرنگ، شخصیت‌پردازی، غیرمستقیم‌گویی، باورپذیری و خلاقیت خواهد بود.
 
مهلت ارسال  آثار این همایش که تا 22 بهمن بود، تا 7 اسفند 99 تمدید شد و از برگزیدگان هر بخش در جایگاه رتبه اول، دوم، سوم و شایسته تقدیر قدردانی خواهد شد. اهدای جوایز و بهره‌مندی از خدمات و پشتیبانی‌های تولید، چاپ و نشر از جمله امتیازات در نظر گرفته شده برای آثار برگزیده است.
 
علاقمندان برای ارتباط با دبیرخانه جشنواره می‌توانند آثار خود را به نشانی الکترونیک shohada_qom@whc.ir ارسال یا به نشانی قم میدان ارتش، بلوار الغدیر، کوچه یک، مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها