سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
رمان «گامبی وزیر» منتشر شد

رمان گامبی وزیر نوشته والتر تویس که سریال ساخته شده بر اساس آن بسیار مورد استقبال قرار گرفت، به تازگی با ترجمه نیکی فرخوی و از سوی نشر شما منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) والتر تویس­ شش رمان نوشته که از میان آن‌ها چهار اثر تبدیل به‌ فیلم و سریال شدند. تویس قبل از نوشتن رمان گامبی وزیر رمان دیگری نوشت به‌نام بیلیارد باز، از این رمان فیلمی با بازی پل نیومن ساخته‌شد. فیلمی که همانند سریال «گامبی وزیر» در زمان خودش بسیار مورد علاقه مردم قرارگرفت. همچنین از دو رمان دیگر وی بنام‌های «مردی که به زمین سقوط کرد» و «رنگ پول» نیز اقتباس­هایی سینمایی صورت گرفته است.
 
داستان رمان گامبی وزیر ماجرای دختری است که با از دست دادن والدینش در کودکی به یک یتیم‌خانه فرستاده می‌شود و آنجا از سرایدار قواعد بازی شطرنج را یاد می‌گیرد و به زودی به سبب نبوغ ذاتی تبدیل به استاد بزرگ شطرنج می‌شود.
 
والتر تویس نویسنده کتاب خود شطرنج‌بازی قهاری بود و با قواعد این بازی كاملا آشنایی داشت. او نام این کتاب را گامبی وزیر گذاشت چون با خواندن كتاب به ذهن خواننده این فکر تداعی می­‌شود که استاد اعظم آفرینش با حذف، فدا کردن یا قربانی مهره­ای اساسی و مهم (در کتاب، مادر بِت است که داستان با مرگش شروع می­‌شود) همان شیوه‌ حرکت گامبی را اجرا می­‌کند مهره‌­ای را حذف می­کند تا نتیجه مطلوب یا دلخواه که سرنوشت هرانسانی است را به‌وجود آورد.

 این کتاب در 473 صفحه و با قیمت 75هزارتومان در 1000نسخه منتشر شده است. 
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها