دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰
کارگاه ادبی «سیر داستان در ادبیات انقلاب اسلامی» برگزار شد

کارگاه ادبی «سیر داستان در ادبیات انقلاب اسلامی» با حضور هنرمندان و صاحب‌نظران در استان آذربایجان‌غربی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، این کارگاه در دو بخش، با موضوع‌های ماهیت داستان در ادبیات انقلاب اسلامی و مقایسه این هنر در دو دوره متفاوت با حضور محمدعلی ضیایی و مجتبی اسماعیل‌زاد از نویسندگان و صاحبنظران احوزه داستان‌نویسی در ارومیه برگزار شد.

محمدعلی ضیائی، در بخش نخست این کارگاه، طی سخنانی با اشاره بر خصوصیات و هنر داستان در مفاهیم انقلاب اسلامی گفت: با ظهور و پیروزی انقلاب اسلامی مسیر داستان‌نویسی در ایران تغییر کرد و با توجه به شرایط حاکم بر جامعه، هنرمندان این عرصه در این دوره بیشتر در تولید آثاری با موضوع‌های اجتماعی و ملی، مبارزه با ظلم جهانی و همچنین دفاع مقدس تمرکز پیدا کرد.

مجتبی اسماعیل‌زاد نیز در بخش دوم کارگاه سیر داستان در ادبیات انقلاب اسلامی با اشاره بر فضای خفقان حاکم در دوره پهلوی و عدم انتشار بسیاری از آثار در حوزه داستان‌نویسی در این دوره، گفت: آزادی انتشار آثار نویسندگان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ثمره مهمی برای هنرمندان این عرصه بود؛ به طوری که به بسیاری از آثار بلوکه شده در دوره طاغوت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اجازه انتشار داده شد.

وی ظهور نویسندگان تاثیرگذاری مانند راضیه تجار، امیرحسین فردی، رضا امیرخانی و فیروز زنوزی جلالی را از ثمرات این دوره برشمرد.

در پایان این کارگاه دو عنوان داستان از «رویا جهان و نازلی نقوی» با موضوع دفاع مقدس و با الهام از زندگی شهید باکری و همچنین با موضوع کرونا برای حاضران در کارگاه قرائت و مورد نقد و بررسی اساتید قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها