شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
رونمایی از کتاب «زخم و زيتون؛ يادگاران و روزگاران»

کتاب «زخم و زيتون؛ يادگاران و روزگاران» نوشته عباس خامه‌یار از سوی کتابخانه ملی ایران رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مراسم رونمايي از کتاب «زخم و زيتون؛ يادگاران و روزگاران» نوشته عباس خامه‌یار با حضور جمعی از استادان و صاحب‌نظران دوشنبه 27 بهمن ساعت 16 از سوی کتابخامه ملی ایران و با همکاری فرهنگسرای ملل و انتشارات هزاره ققنوس به‌صورت زنده پخش می‌شود.

خامه‌یار در مقدمه کتاب نوشته است: «نگارش روزنوشته‌هایی که پیش از پرداختن به روزمرگی‌ها باشد و نکاتی هرچند اندک به دانسته‌های خوانندگان بیفزاید یا روایتی ناب و خالص برای تاریخ فراهم آورد، همواره دغدغه و دل‌مشغولی حائز اهمیتی برایم بوده است. به همین دلیل و با وجود این‌که حرفه‌ام نویسندگی نبوده و در سال‌های اخیر نیز، عهده‌داری مسئولیت‌هایی در داخل و خارج کشور، کمتر فرصتی برای قلم‌فرسایی حرفه‌ای برایم باقی گذاشته است، تلاش کردم تا تجربیات و برداشت‌هایم را از برخی شخصیت‌های برجسته و تاریخ‌ساز و همچنین رویدادها و قاب‌های ماندگار پیرامونم ثبت و ضبط کنم. ناگفته پیداست در سطر سطر این نوشته می‌آید و گاهی به چهره‌های درخشان فرهنگ ایران عزیز می‌پردازد و گاهی از زاویه‌ای به ترسیم و تشریح یک رویداد حائز اهمیت اختصاص می‌یابد.»

علی لاریجانی نیز در مقدمه‌ای بر این کتاب نوشته است: «این هم سبکی از خاطره‌نویسی است. تنوع موضوعات از جهتی و رویکرد فرهنگی وی در نگارش، جذابیت به کتاب فاخر زخم و زیتون بخشیده است. به دلیل شناخت خوبی که از صاحب‌نظران دنیای عرب داشته‌اند به مناسبت پرداختن به آراء و یا اقدامات آنان برای جامعه، مفید و ارزشمند است، چرا که آنان به تحولات جامعه ایرانی حساس هستند به‌خصوص پس از انقلاب اسلامی، بشدت درگیر ذهنی یا حوادث انقلاب داشته و دارند و فهم دیدگاه‌های آنان که از منظر بیرونی به تحولات ایرانی می‌اندیشند برای تعمیق فکری جامعه ما سودمند و گاه ضروری است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها