سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
آیت‌الله مکارم شیرازی: از حجم اسناد ساواک درباره خودم تعجب کردم

آیت‌الله مکارم شیرازی در مراسم رونمایی از دو جلد کتاب درباره فعالیت‌ها و مبارزات انقلابی خود به روایت اسناد ساواک، گفت: این اسناد نشان از تقید ساواک به تعقیب افرادی مانند بنده داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، مراسم رونمایی کتاب «حضرت آیت الله مکارم شیرازی به روایت اسناد ساواک» به همت مرکز بررسی اسناد تاریخی در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) با حضور آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، حجت الاسلام و المسلمین علوی وزیر اطلاعات، احمد امیرآبادی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، بهرام سرمست استاندار قم، حجت الاسلام و المسلمین سلیمی مرتضی مدیرکل اطلاعات استان قم، حیدری فرماندار قم و با پیام تصویری آیت الله مکارم شیرازی برگزار شد.
 
آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به دو جلد کتاب از فعالیت‌ها و مبارزات انقلابی خود به روایت اسناد ساواک، گفت: وقتی این کتاب‌ها را به من نشان دادند، از حجم این اسناد متعجب شدم و البته خاطرات فراوانی نیز برای بنده زنده شد.

 
وی تصریح کرد: این اسناد نشان از تقید ساواک به تعقیب افرادی مانند بنده داشته است.
 
این مرجع تقلید شیعیان یادآور شد: انتشار این اسناد می‌تواند در درک بسیاری از مسائل و شرایط پیش از انقلاب کمک کند و لازم است برای فهم تاریخ گویای انقلاب این اسناد را مطالعه کرد.
 
وی با تقدیر از وزارت اطلاعات برای انتشار این اسناد اضافه کرد: رونمایی از این دو جلد کتاب که مجموعه‌ای از اسناد ساواک است، کار خوبی است که باید از زحمت‌های فراوان انجام شده برای آن باید تقدیر کرد.

 
مدیرکل اطلاعات استان قم در این برنامه رونمایی گفت: آیت الله مکارم شیرازی یکی از ستارگانی است که در دوران جوانی با نبوغ خود در این عرصه ورود و به روشنگری نسل جوان پرداخت.
 
حجت الاسلام و المسلمین سلیمی افزود: ۹ سال پیش از آغاز نهضت امام، فعالیت روشنگری آیت‌الله مکارم آغاز شد و با شروع نهضت امام، این مرجع تقلید یکی از شخصیت‌های تاثیرگذار در حرکت انقلاب بود.
 
وی گفت: آیت الله مکارم شیرازی در طی دوران مبارزاتی خود علیه حکومت پهلوی، آزار و اذیت، زندانی، شکنجه و تبعید را به جان خرید و اکنون مبارزات این عالم برجسته در قالب دو جلد کتاب بر اساس اسناد ساواک به زیور تبع درآمده ‌است.

  
سلیمی گفت: بررسی اسناد ساواک نشان می‌دهد که تمام فعالیت‌های آیت‌الله مکارم شیرازی به صورت دقیق زیر نظر ساواک بوده‌ است و وی با وجود این شرایط لحظه‌ای از مبارزه خود دست نکشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها