چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
درخواست دادبه از ناشران آثار اسلامی‌ندوشن و شیرین بیانی

اصغر دادبه، رئیس شورای نظارت بر نشر آثار دکتر اسلامی ندوشن و دکتر شیرین بیانی از ناشران درخواست کرد بازچاپ آثار هر دو نویسنده، ابتدا با هماهنگی این شورا انجام پذیرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، دکتر اصغر دادبه، رئیس شورای نظارت بر نشر آثار دکتر اسلامی ندوشن و دکتر شیرین بیانی بیان کرد که «شورای نظارت بر نشر آثار دکتر اسلامی ندوشن و دکتر شیرین بیانی» با حضور گروهی از فرهیختگان، اهالی قلم، دوستداران و خوانندگان آثار این دو نویسنده تشکیل شده و بر آن شدیم که با مکاتبه و تعامل با ناشران آثار و کتاب‌های دکتر اسلامی ندوشن و همسر گرامی ایشان ترتیبی داده شود تا این آثار به نحو شایسته‌ای تجدید چاپ و منتشر شود. (این شورا مورد تأیید هر دو نویسنده قرار گرفته است)

به گفته دادبه، بنا بر موافقت دو نویسنده این شورا وظیفه خود می‌داند که بر نشر آثار ایشان نظارت کامل داشته باشد. چون آثار این دو نویسنده از سوی ناشران گوناگون طی زمانی بیش از نیم سده در قطع‌ها و صورت‌های مختلف و با رسم‌الخط‌های گوناگون چاپ شده، شورا خود را موظف می‌داند که کتاب‌ها را به شیوه‌ای شکیل، هماهنگ، یک‌دست و بسامان (در قالب «مجموعه آثار» این دو نویسنده، همراه با نسخه‌پردازی، نمایه‌سازی و رعایت دیگر اصول کتاب‌آرایی) در دسترس خوانندگان و دوستداران اهل ادب، فرهنگ و تاریخ بگذارد.

از این رو از ناشران درخواست می‌شود که پیش از تجدید چاپ آثار هر دو نویسنده، ابتدا با هماهنگی این شورا نسبت به چاپ آثار آنان اقدام کنند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها