سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
اولویت کتابخانه‌های عمومی تربیت افراد کتابخوان باشد

امام جمعه جدید بافق در دیدارِ رئیس و کتابداران کتابخانه‌های عمومی این شهرستان، بر اهمیت ویژه تربیت افراد کتاب‌خوان در کنار احداث و توسعه فضاهای کتابخانه‌ای تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران ( ایبنا) در یزد، رئیس و کتابداران کتابخانه‌های عمومی شهرستان بافق همزمان با آغاز دهه فجر، با حجت‌الاسلام رضا سعادت‌فر، امام جمعه جدید بافق دیدار کردند.

حجت‌الاسلام سعادت‌فر، در این دیدار با گرامیداشت سالروز ورود حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی و آغاز دهه مبارک فجر، کتاب‌خوانی را عامل مهمی برای پیشرفت جوامع دانست و گفت: متأسفانه امروزه رشد بی‌رویه استفاده از فضای مجازی، عرصه را برای کتاب و مطالعه تنگ کرده است که این امر، تلاش و مجاهدت بیشتری را برای ترویج و تبلیغ کتاب‌خوانی می‌طلبد.

وی با اشاره به تأثیر برنامه‌های مفید و اثرگذار فرهنگی بر رفتارها و کنش‌های اجتماعی، بیان کرد: تلاش برای فرهنگ‌سازی مطالعه یکی از جلوه‌های بارز تأثیرگذاری فرهنگی کتابخانه‌ها در جامعه است.

امام جمعه بافق گفت: تربیت افراد کتاب‌خوان، موضوعی است که اهمیتی به ‌مراتب بیشتر از احداث کتابخانه و گسترش آن دارد؛ چراکه هرقدر هم کتابخانه‌ها مجهز، غنی و گسترده باشد ولی افراد کتاب‌خوان برای استفاده از این امکانات وجود نداشته باشند، تأثیر چندانی نخواهند داشت.

در ابتدای این دیدار الهام آقایی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بافق گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های شهرستان ارائه کرد.

وی با اشاره به توسعه فضای فیزیکی کتابخانه مفیدی بافق و جذاب‌سازی کتابخانه‌های شهرستان در سال‌های اخیر، اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی نظیر نشست‌های کتاب‌خوان، جلسات نقد و بررسی کتاب با حضور نویسندگان برجسته کشوری و مسابقات و کلاس‌های نقاشی و قصه‌گویی ویژه کودکان را از جمله‌ فعالیت‌های پرحجم کتابخانه‌ها برای جذب اعضا و مخاطبان برشمرد.

شهرستان بافق هم‌اکنون سه باب کتابخانه شهری و یک باب کتابخانه روستایی فعال دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط