یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
بازار کتاب هرمزگان بوی «عود و دود» گرفت

مجموعه داستان کوتاه «عود و دود» نوشته فاطمه بصیری، نویسنده جوان هرمزگانی ازسوی انتشارات «سمت روشن کلمه» راهی بازار کتاب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در هرمزگان، ناشر این کتاب در معرفی مجموعه داستان کوتاه «عود و دود» نوشته است:

«از همان داستان نخست با عنوان «دایی بد»، آنچه ممکن است توجه خواننده را در این مجموعه داستان جلب کند، آدم‌های ماجرا هستند. شخصیت‌پردازی در داستان‌های این مجموعه، بخش برجسته‌ای از دست‌ورزی نویسنده در حوزه نوشتنش است.

در داستان کوتاه «یک مهمان و چند محله»، تمام اهتمام نویسنده معرفی شخصیت «مریم» است. او برای کشف، واگشایی و معرفی آدم‌های قصه‌هایش شیوه پیچیده‌ای ندارد، به همان سادگی که داستان آغاز می‌شود و آدم‌ها وارد ماجرا می‌شوند؛ لایه‌لایه و به شکلی غیرمستقیم معرفی‌شان آغاز می‌شود.

داستان «یک مهمان و چند محله» هر چه پیش‌تر می‌رود، شخصیت میریم آشکارتر می‌شود، مضاف بر اینکه نویسنده از سهم مشارکت مخاطب نیز غافل نمانده و بخشی از بازآفرینی پازل شخصیت‌ها را به عهدۀ خوانندگان داستانش می‌گذارد.

«عود و دود»‌ نخستین مجموعه داستان فاطمه بصیری، نویسنده جوان بندرعباسی است. بصیری در سال‌های اخیر در کنار نوشتن، تجربه فعالیت در حوزه فیلمسازی را هم داشته است. قلم او برای نوشتن ساده و روان است و داستان‌هایش بازتانی از تجربه‌های ملموس و نزدیک اوست؛ به گونه‌ای که مخاطب به‌راحتی با متن او ارتباط برقرار می‌کند.»

یادآوری می‌شود، مجموعه داستان کوتاه «عود و دود» نوشته فاطمه بصیری با صفحه‌آرایی طاهره پورهاشمی با شمارگان ۵۰۰ جلد به‌همت انتشارات «سمت روشن کلمه» منتشر شده است. طراحی جلد این اثر را مینا طافی بر عهده داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها