پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱
رونمایی از کتاب «آوای فانوس» در موسسه فرهنگی هنری اقالیم احساس قم

کتاب «آوای فانوس» زهرا عیسی‌آبادی عضو جامعه معلولان کشور در موسسه فرهنگی هنری اقالیم احساس قم رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، نشست ادبی «ادبیات آرمان‌خواه» با هدف رونمایی از کتاب «آوای فانوس» از سوی موسسه فرهنگی هنری اقالیم احساس با حضور امیر حیدری داستان‌نویس و ریویونویس در سالن جلسات این مؤسسه برگزار شد.
 
حیدری در ابتدا با به چالش کشیدن مخاطبین ذیل این پرسش که آیا به آرمان‌گرایی اعتقاد دارید یا نه، گفت: محور اصلی آرمان‌گرایی و ایجاد اهداف کوتاه‌مدت که پتانسیل حصول آن وجود داشته باشد، عقلانیت است.
 
وی گفت: برای رسیدن به آینده‌ای آرمانی، ابتدا باید نقطه کنونی خود را  شناخت و سپس از آن واقعیت، منزل به منزل حرکت کرد.
 
این داستان‌نویس در بخشی دیگری از سخنانش به تفاوت نویسنده‌های قدرت‌محور و مولف‌محور پرداخت و اضافه کرد: نویسنده قدرت محور نویسنده‌ای است که سوار بر قدرت است؛ حال این قدرت می‌تواند نظام حاکم باشد و یا مکتب و مرامنامه‌ای خاص. مانند ماکسیم گورکی در ادبیات روس، اما نویسنده مؤلف‌محور مانند ایزابل آلنده در شیلی نویسنده‌ای است که حرف خود را می‌زند و ضدقدرت بودن را نه عیب و نه مزیت می‌داند. از نویسندگان مؤلف‌محور ایرانی، می‌توان به محمود دولت‌آبادی اشاره کرد.
 
وی یادآور شد: مشکل جامعه امروز ایران تشتت آرا و افکار روشنفکران آرمان‌گرایی است که در اندیشه‌هایشان، پاسخ خواسته‌ها و دردهای مردم وجود ندارد.
 
در بخش دیگری از این نشست، کتاب «آوای فانوس» زهرا عیسی‌آبادی رونمایی شد و از علیرضا شهبازی و نیلوفر خاکبازان به‌خاطر فعالیت گستره در حوزه داستان‌نویسی و نقد ادبی تقدیر به‌عمل آمد.
 
زهرا عیسی‌آبادی که عضو جامعه معلولان کشور است، در خصوص فعالیت‌های خود بیان کرد: انگیزه‌ام برای ورود به حوزه داستان و نقد داستان مطالعه زبان‌های باستانی و پژوهش و تحقیق در اسطوره‌های باستان است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها