یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
اختتامیه سلسله نشست‌های «راه آبادی» در شیراز برگزار می‌شود

ششمین و آخرین جلسه از سلسله نشست‌های مجازی «راه آبادی» با مرور تجربیات موفق روستاهای فیشور (از توابع شهرستان اوز در استان فارس) و دهکهان (از توابع شهرستان کهنوج در استان کرمان) هفتم بهمن‌ماه به‌میزبانی شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، ششمین و آخرین برنامه از سلسله نشست‌های علمی- ترویجی کتابخوانی در روستاها و مناطق عشایری با عنوان راه آبادی، به صورت مجازی به میزبانی شهر شیراز، پایتخت کتاب ایران برگزار خواهد شد.
 
در این نشست اسماعیل زیارتی نصرآبادی، رئیس مرکز مطالعات برنامه‌ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، علی‌اصغر سیدآبادی، نویسنده کودک و نوجوان، عبدالحسین فرج پهلو، عضو هیأت علمی گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز و روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس به ارائه نکاتی در راستای موضوع برنامه و جمع بندی مطالب خواهند پرداخت.
 
همچنین تجربیات موفق دو روستای فیشور از شهرستان اوز استان فارس و دهکهان از شهرستان کهنوج استان کرمان با حضور کتابداران و مجریان این روستاها به اشتراک گذاشته می‌شود.
 
نشست پایانی برنامه «راه آبادی» روز سه‌شنبه هفتم بهمن‌ماه ساعت ۲۰ برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق پیوند http://skyroom.online/ch/farspl/raheabadi مهمان برنامه باشند.
 
سلسله نشست‌های مجازی ترویج کتابخوانی در روستاها و مناطق عشایری با عنوان «راه آبادی»، برنامه مشترک نهاد کتابخانه‌های عمومی و انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی کشور است که به بررسی وضعیت و راهکارهای ترویج کتابخوانی در روستاها می‌پردازد.
 
یادآور می‌شود: پنج نشست از این برنامه در فصل پاییز، دو هفته یک‌بار به میزبانی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس از طریق اسکای روم برگزار شد. در این نشست‌ها استادان علم اطلاعات و دانش‌شناسی، نویسندگان و ادبیان کشور، اعضای هیأت داوران جشنواره عشایر و روستاهای دوستدار کتاب، مجریان روستاهای برگزیده در جشنواره دوستدار کتاب و کتابداران کتابخانه‌های عمومی، مباحث تخصصی و تجربیات اجرایی در زمینه ترویج کتابخوانی در روستاها را بررسی و ارائه کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها