چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
اهدای 400 جلد کتاب به سه روستای شهرستان ماکو

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی از اهدای 400 جلد کتاب به دهیاری‌ روستاهای گجوت، یاریم قیه و باغچه جوق این شهرستان با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، 400 جلد کتاب به دهیاری‌ روستاهای گجوت، یاریم قیه و باغچه‌جوق این شهرستان جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اهدا شد.

رسول بابازاده، معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، در مراسم اهدای این کتاب‌ها اظهار کرد: کتاب‌های اهدایی با موضوعات متنوع در سه رده سنی کودک، نوجوان و بزرگسال است که برای استفاده علاقه‌مندان در قفسه کتابخانه‌های عمومی دهیاری‌ روستاهای گجوت، یاریم قیه و باغچه‌جوق این شهرستان قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: از این تعداد 150 جلد به دهیاری روستای باغچه‌جوق و 350 به روستاهای یاریم قیه و گجوت اهدا شد.

بابازاده با بیان اینکه کتاب بزرگراه توسعه اجتماعی و فرهنگی و مبدأ و مقصد هر نوع توسعه‌ای است، گفت: هیچ کشور توسعه یافته‌ای بدون التفات به مقوله کتاب، مدارج توسعه را طی نکرده است. با کتاب است که اندیشه‌ای انسانی، صورت‌بندی، ویرایش و در معرض نقد و ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: طرح اهدای کتاب باید به‌عنوان یک سنت حسنه در بین مردم فرهنگسازی و نهادینه شود تا بتوان با این طرح بخشی از نیاز منابع کتابخانه‌های عمومی شهر را برطرف کرد.
 

برگزاری نشست مشترک روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و چالدران با موضوع هم‌افزایی در خصوص طرح جشنواره روستاهای دوستدار کتاب، از دیگر برنامه‌های سفر معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی به ماکو بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها