دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
طرح «پیک کتاب» در 10 کتابخانه عمومی استان کردستان اجرا می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان از اجرای طرح «پیک کتاب» با هدف ارتقای سرانه دسترسی علاقمندان به کتاب، در 10 کتابخانه عمومی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، محمد مخدومی امروز در جمع اصحاب رسانه استان در فضای مجازی اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا، طرح «پیک کتاب» با هدف ارتقای سرانه دسترسی علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در برخی از کتابخانه‌های عمومی استان کردستان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به چگونگی اجرای این طرح ادامه داد: در مرحله اول از اجرای طرح، 10 باب کتابخانه عمومی در شهرستان‌های استان مشخص شده است که علاقمندان می‌توانند کتاب‌های مورد نظر خود را از این کتابخانه‌ها دریافت کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان عنوان کرد: شیوه کار اینگونه است که علاقمندان در روزهای شنبه، یکشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه با کتابخانه‌های مورد نظر در شهرستان متبوع خود تماس می‌گیرند و کتاب مورد نظر خود را سفارش می‌دهند.

مخدومی اضافه کرد: پس از تائید و ثبت سفارش توسط کتابداران، کتاب مورد نظر در روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته و در محدوده زمانی 9 الی 12 توسط پیک کتاب و به آدرس اعلام شده توسط متقاضی ارسال می‌شود.

وی همچنین گفت: اعضای کتابخانه برای جستجوی کتاب‌های مورد نیاز خود می‌توانند با مراجعه با سامانه یکپارچه کتاب به آدرس « www.samanpl.ir » منابع مورد نظر را جستجو کنند.

مخدومی با اشاره به کتابخانه‌های مجری طرح یادآوری کرد: در وهله نخست و به صورت آزمایشی، طرح مذکور در 10 کتابخانه عمومی شهید مطهری و شهید برهان عالی در شهرستان سنندج، کتابخانه عمومی نبی اکرم(ص) شهرستان بانه، کتابخانه عمومی شهید بهشتی دیواندره، کتابخانه عمومی شهید ملامحمد امینی سقز، کتابخانه عمومی شهید مدرس شهرستان قروه، کتابخانه عمومی شهید نعمتی شهرستان کامیاران، کتابخانه عمومی شهدای 23 تیر شهرستان مریوان، کتابخانه عمومی شهید دکتر مجید شهریاری شهرستان دهگلان و کتابخانه عمومی شهید نجات اللهی شهرستان بیجار اجرا می‌شود.

به گفته مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، علاقمندان برای سفارش کتاب در کتابخانه عمومی شهید مطهری سنندج با شماره 33285521 ، کتابخانه عمومی برهان عالی سنندج با شماره 33784043 ، کتابخانه عمومی نبی اکرم (ص) شهرستان بانه با شماره 34260500 و کتابخانه عمومی شهید نجات اللهی شهرستان بیجار با شماره 38220566 تماس بگیرند.

وی اظهار داشت: همچنین سفارش کتاب در کتابخانه عمومی شهید ملامحمد امینی شهرستان سقز در تماس با شماره 36227732، کتابخانه عمومی شهید مدرس قروه با شماره 35224150، کتابخانه عمومی شهید نعمتی کامیاران با شماره 35522830، کتابخانه عمومی شهید بهشتی شهرستان دیواندره با شماره 38725890، کتابخانه عمومی 23 تیر شهرستان مریوان با شماره 34594935 و کتابخانه عمومی شهید دکتر مجید شهریاری شهرستان دهگلان با شماره 35123366 میسر است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خواستار حمایت شهروندان و علاقمندان به کتاب از اجرای طرح پیک کتاب شد و گفت: این طرح می‌تواند در ارتقای سطح دسترسی اعضا به کتاب بسیار موثر باشد و سبب افزایش سرانه مطالعه شود.

مخدومی اضافه کرد: در صورتی که اجرای آزمایشی طرح با موفقیت همراه باشد و استقبال شهروندان را به همراه داشته باشد در سایر کتابخانه‌های عمومی استان نیز اجرا می‌شود.

یادآوری می‌شود، استان کردستان در حال حاضر دارای 81 باب کتابخانه‌های عمومی است که از این تعداد 51 باب نهادی و بقیه مشارکتی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها