چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵
کتاب «سلوک در مکتب سلیمانی» رونمایی می‌شود

نشست معرفی و بررسی کتاب «سلوک در مکتب سلیمانی» در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به مناسبت بزرگداشت سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، نشست معرفی و بررسی کتاب «سلوک در مکتب سلیمانی» در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌شود.

در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدجواد رودگر، دکتر احد جاودانی و دکتر مهدی جمشیدی سخنرانی می‌کنند.

کتاب سلوک در مکتب سلیمانی ارائه اصول و ریشه‌های اصلی سیر انفسی و تعالی وجودی انسانِ سائرالی‌الله و مسافرکویِ دوست است که در طول چهل سال سلوکِ توقف‌ناپذیر فعال و نه منفعل، پویا و دینامیک نه ساکن و استاتیک آن هم در سایه شجره طیبه ولایت تداوم و تحقق داشت و مفاهیمی چون هجرت و جهاد را قرین عمل صالح و اخلاص کرد و تفسیر عینی و نشانی‌های بی نشانان را در سبک سلوک فردی و اجتماعی نشانمان داد.
 
در این کتاب سلوک سلبی و ایجابی سردارِ پرافتخار، تمام ناشدنی، نامیرا و جاودانه امام خمینی و آیت الله خامنه ای را درعینیت حیات طیبه متجلی می‍‌سازد که چگونه انسان در پرتو معرفت، محبت، عبودیت، سرعت و سبقت توأم با مراقبتِ نفس می‌تواند فرشته صورت و فرشته سیرت شده و به تدریج پا را فراتر از فرشتگان گذاشته و روح ریحانی و رحمانی یابد.
 
زمان و مکان برگزاری نشست شنبه 13 دی‌ماه ساعت 10 در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران است. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند از صفحه اینستاگرام خانه کتاب به نشانی @khaneyeketab برنامه را دنبال کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها