جنبش كتابخواني؛ راهكارها و موانع/_14 مولف كتابهاي روانپزشكي:
كتابخواني، ارتكاب به جرم را كاهش مي دهد
مولف كتابهاي روانپزشكي و روانشناسي درباره ضرورت ايجاد جنبش كتابخواني در مدارس گفت: ايجاد اين جنبش به گسترش فرهنگ كتابخواني غير درسي در مدارس ميانجامد و باعث كاهش ميزان بيماريهاي رواني و ارتكاب جرم خواهد شد.\
وي افزود: عادت دادن بچهها به مطالعه در خارج از مدرسه توسط والدين تا حدودي انجام ميشود اما در مدرسه متاسفانه به علت فشردگي درسها و ساعتهاي طولاني كلاسهاي درسي، فرصتي براي انجام اين كار ايجاد نميشود.
مولف كتابهاي روانپزشكي و روانشناسي درباره تاثير كتابخواني غيردرسي گفت: برنامهريزي براي كتابخواني در زمينههاي متنوع باعث شادابي خاصي ميشود و مانند ورزش كه 30 درصد افسردگي را از بين ميبرد، شعر و داستان نيز باعث از بين بردن افسردگي ميشود و وضعيت روحي را تغيير ميدهد. به ويژه خواندن شاهنامه باعث تغيير روحيه دانشآموزان ميشود.
دكتر آذر با اشاره به بحراني بودن دوره نوجواني و درگير شدن برخي نوجوانان در دام آسيب هاي اجتماعي از جمله اعتياد، فرار از منزل و ... گفت: كتابخواني دانش آموزان و ايجاد جنبش كتابخواني در مدارس تاثير شگرفي بر شخصيت آنها و آيندهشان خواهد گذاشت.
به تازگي محمد حسين صفار هرندي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مراسم بزرگداشت روز «كتاب و دانشآموز»، قرار دادن ساعتي را در برنامه درسي دانشآموزان با نام «زنگ كتاب» براي خواندن كتابهاي غير درسي به عنوان بايدهاي اجرايي مدارس مطرح كرد و گفت: اگر بنا باشد جنبش كتابخواني راه بيفتد، بايد از آموزش و پرورش و مدارس و حتي پيشدبستانيها شروع شود.
نظر شما