جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
منظور از وحدت ادغام حوزه و دانشگاه نیست

رئیس دانشگاه قم با اشاره به اینکه منظور از وحدت حوزه و دانشگاه ادغام این دو نهاد نیست تصریح کرد: منظور از وحدت حوزه و دانشگاه در کنار یکدیگر بودن و احترام گذاشتن به عقاید یکدیگر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم با همکاری دانشگاه قم، نشستی مجازی به مناسبت تکریم و بزرگداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین عسگر دیرباز رئیس دانشگاه قم برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین عسگر دیرباز، رئیس دانشگاه قم در ابتدای برنامه به چیستی و چرایی وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: از قبل از انقلاب نهاد روحانیت و نهاد دانشگاه جزء خواص و تاثیرگذاران بر جامعه قلمداد می‌شدند. روحانیت به عنوان خادمین ملت از دیرباز محل رجوع افراد بوده و حتی امور شخصی و اختصاصی مردم نیز توسط این قشر مورد رسیدگی قرار می‌گرفت. دانشگاه‌ها نیز پس از تاسیس در کشور به مرور منزلت اجتماعی خود را شکل داد.
 
نماینده عالی وزارت علوم در استان، منظور از وحدت را ادغام این دو نهاد در یکدیگر ندانست و بیان داشت: منظور از وحدت حوزه و دانشگاه در کنار یکدیگر بودن و احترام گذاشتن به عقاید یکدیگر است. این همدلی و همراهی باعث هم‌افزایی استعدادها بوده و در نهایت منجر به تعالی جامعه خواهد شد.
 
رئیس دانشگاه قم بازبینی در علوم انسانی را از اهداف وحدت و همکاری میان حوزه و دانشگاه دانست و یادآور شد: علوم انسانی محصول تامل و تفکر عده‌ای اندیشمند در سرتاسر جهان بوده است. ما باید علوم را از همه جا یاد بگیریم و نباید از دنیا عقب بمانیم. بلکه آن چیز که مغفول می‌ماند، عدم تقلید یک طرفه است. بعضاً برخی از علوم انسانی غربی با آداب و رسوم و فرهنگ اسلامی- ایرانی ما سازگاری ندارد و باید جایگزین و بدیلی برای آن چاره‌جویی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها