دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
رشته روایت‌گری دفاع مقدس در قم راه‌اندازی شد

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ماندگاری ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس را نیازمند تاریخ‌نگاری، روایت صحیح و استفاده از ظرفیت هنر و ادبیات برای آن دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، با حضور آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، سردار نادر ادیبی دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور و مصطفی مولایی رئیس دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری قم، رشته روایتگری دفاع مقدس و کارگردانی امور فرهنگی و موزه در مرکز علمی و کاربردی شهرداری قم راه‌اندازی شد.
 
سردار نادر ادیبی دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور در این مراسم بیان کرد: باید تلاش کنیم حوزه دفاع مقدس که منشأ بسیاری از تحولات کشور است مورد غفلت، فراموشی و تحریف واقع نشود.
 
وی گفت: سال گذشته با همکاری وزارت آموزش‌ و پرورش طرح معلم - راوی را در مدارس سراسر کشور آغاز کردیم و امیدواریم در آینده نزدیک سرمایه‌های دفاع مقدس به جریانی مهم و اثرگذار در حوزه تربیتی کشور تبدیل شوند.
  
در بخش دیگری از این برنامه آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: ماندگاری ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس نیازمند تاریخ‌نگاری، روایت صحیح از این حوادث، استفاده از ظرفیت هنر و ادبیات در قالب‌های مختلف، نمادسازی از جلوه‌های دفاع مقدس و تولید سبک زندگی بر اساس رفتار‌ها و فرهنگ شکوهمند انقلاب و دفاع مقدس است.
 
امام‌جمعه قم تاکید کرد: حوزه علمیه، دانشگاه و سایر اقشار جامعه باید بدانند که در مورد نشر ارزش‌های دفاع مقدس گام‌های بزرگی بردارند.
 
مصطفی مولایی رئیس دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری قم در این مراسم بیان کرد: در تلاش هستیم در حوزه روایتگری دفاع مقدس با راه‌اندازی دو رشته روایت گری و امور فرهنگی موزه‌های دفاع مقدس با انگیزه‌سازی به شیوه‌های مختلف در مسیر تکثیر روحیه جهاد و دفاع گام برداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها