پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
کنگره بین‌المللی بزرگداشت سید مرتضی اسفندماه برگزار می‌شود

دبیر علمی کنگره بین‌المللی بزرگداشت سید مرتضی علم‌الهدی از تدوین ۶۱ جلد با محتوای آثار، اندیشه و شخصیت سید مرتضی علم‌الهدی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، حجت‌الاسلام مهدی مهریزی، دبیر علمی کنگره بین‌المللی بزرگداشت سید مرتضی علم الهدی در نشست خبری که به‌صورت مجازی برگزار شد، درباره این کنگره گفت: تمبر یادبود سید مرتضی، ثبت‌نام سید مرتضی به‌عنوان یک شخصیت جهانی در یونسکو و ثبت یک روز در تقویم ملی به نام سید مرتضی از جمله اقدامات فرهنگی است که پیگیری شده است.
 
وی اضافه کرد: ثبت یک روز در تقویم ملی به نام سید مرتضی در شورای فرهنگ عمومی تصویب شده اما هنوز در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب نهایی نرسیده است.
 
مهریزی به آثار ارائه شده در این کنگره اشاره کرد و یادآور شد:  ۶۱ جلد اثر علمی تدوین شده است که از این تعداد، ‌۴۰ اثر درباره آثار سید مرتضی علم الهدی و ۲۱ اثر نیز درباره شخصیت وی به نگارش درآمده است. چاپ  ۵۲ اثر به اتمام رسیده و باقی آثار نیز در مرحله پایانی و چاپ قرار دارد.
 
دبیر علمی کنگره بین‌المللی بزرگداشت سید مرتضی علم الهدی تصریح کرد: ۴۱ جلد مربوط به آثار علمی سید و ۲۰ جلد نیز شامل مقالات فارسی و عربی در مورد شخصیت سید، تفسیرهای سید، شناختنامه سید مرتضی به زبان فارسی و عربی و همچنین ۱۷۰ پایان نامه دانشگاهی و رساله‌های علمی حوزوی در مورد سید مرتضی است.
 
وی در پایان گفت: کنگره علمی سید مرتضی علم الهدی اسفندماه امسال برگزار خواهد شد و در این کنگره که با همکاری موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث و بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزار می‌شود از آثار تدوین شده رونمایی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها