چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴
موفقیت دو اثر ادبی حوزه هنری فارس در جشنواره کتاب سال دفاع مقدس

کارشناس مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس، از موفقیت دو اثر ادبی تولید شده در این مرکز در هجدهمین جشنواره انتخاب کتاب سال دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، هاشم کرونی گفت: دکتر ساجده تقی‌زاده، شاعر و پژوهشگر و محمد محمودی نورآبادی نویسنده نام‌آور عرصه ادبیات داستانی فارس با این دو اثر، فارس و حوزه هنری فارس را در این رویداد سربلند کردند.
 
وی افزود: دکتر ساجده تقی‌زاده که پیش از این جایزه برگزیده سال را برای اثر پژوهشی «ما علیه ما» در جشنواره شعر انقلاب کسب کرده بود، در این رویداد نیز با همین اثر که به بررسی مضمون اعتراض و خوداتهامی در شعر دفاع مقدس می‌پردازد، مورد تقدیر قرار گرفت.
 
کارشناس مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس ادامه داد: محمد محمودی نورابادی نیز که بارها در رویدادهای مهم ادبی موفق به کسب جوایز ارزنده‌ای شده و عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی استان فارس را نیز از آن خود کرده بود، با کتاب «مهرنجون» در این رویداد مورد تقدیر قرار گرفت.
 
وی گفت: «مهرنجون» به روایت زندگی محمودی در روستای مهرنجون ممسنی فارس می‌پردازد و از این طریق دریچه‌ای می‌گشاید تا مخاطب نقش روستا و روستاییان را در دفاع مقدس بشناسد و به همین دلیل اثری متفاوت در این عرصه است.
 
کرونی ادامه داد: «ما علیه ما» نیز پژوهشی ارزنده است که به سبب تحصیلات آکادمیک پژوهشگر در عرصه ادبیات هم از غنای محتوایی برخوردار است و هم قواعد علمی یک پژوهش ادبی معیار در نگارش آن رعایت شده است.
 
وی در پایان اظهار کرد: خوشبختانه آبان جاری، ماه درخشش حوزه هنری فارس و هنرمندان آن بوده است که از آن جمله می‌توان به درخشش اصغر گروسی در سه رویداد نمایشی سراسری، موفقیت امیرحسین عبادیان در یک رویداد هنری ملی، توفیق در دو رویداد ادبی کشوری اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها