سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
فرزندان یک پرورشگاه به شبکه کودکان دوستدار کتاب شیراز پیوستند

سومین کتابخانه «شکوفه‌های کتاب» در قالب برنامه‌های بیست و هشتمین هفته کتاب در پروشگاه آشیانه مهر شیراز آغاز به‌کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در آیین رونمایی از این کتابخانه که در پرورشگاه و مؤسسه خیریه آشیانه مهر برگزار شد، گفت: مؤسسات خیریه‌ای که برای پرورش کودکان بی‌سرپرست گام برمی‎دارند رسالتی دشوار و در عین حال تحسین‌برانگیز بر دوش دارند.
 
مرتضی جعفری با اشاره به ضرورت و دشواری‌های پرورش کودکان در سنین کودک و نوجوانی گفت: انس دادن کودکان و نوجوانانِ این مراکز با کتاب و کتابخوانی، یکی از راهبردهای تربیتی فرزندان است که مربیان و متولیان به آن توجه ویژه‌ای دارند.
 
وی افزود: کتابخانه شکوفه‌های کتاب، با هدف تقویت حس امانت‌داری در میان کودکان و ایجاد حساسیت در مقوله کتابخوانی تاکنون در دو آموزشگاه مناطق کم‌برخوردار راه‌اندازی شده و این سومین کتابخانه است.
 
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به قرار دادن حدود 10 جلد کتابِ کارشناسی شده و مفید به ازای هر کودک در این کتابخانه گفت: یک یا تعدادی از کودکان به صورت مستقل کتابداری این کتابخانه‌ها را انجام می‌دهند و کتاب‌ها به این طریق به گردش در می‌آید.
 
جعفری ابراز امیدواری کرد تا پایان سال دست کم دو کتابخانه شکوفه‌های کتاب دیگر در سطح شهر شیراز راه‌اندازی شود.
 
در این مراسم که به دلیل رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی کودکان پرورشگاه در مراسم رونمایی حضور نداشتند، لوح پیوستن 26 فرزند «آشیانه مهر» به شبکه کودکان دوستدار کتاب شیراز به مدیر پرورشگاه اهدا و کودکان در خوابگاه خود پوستر یادبود «شکوفه‌های کتاب» را امضا کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها