سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
برنامه‌های هفته کتاب در استان بوشهر اعلام شد

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از برگزاری بیش از 30 برنامه در هفته کتاب خبر داد.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، از برگزاری نشستی با حضور معاونین، مسئولان و کارمندان این اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر به‌منظور هماهنگی برای اجرای برنامه‌های بیست و هشتمین دوره هفته کتاب در هفته پایانی آبان‌ماه جاری خبر داد.

وی گفت: کتاب محصول تجربه‌های بشری و خلاقیت‌‏های ذهنی و آموخته‌های دراز مدت انسان است که سهم کتاب در انتقال دانش‏ها، گاهی به‌مراتب بیشتر و فراتر از دیگر ابزار آموزشی بوده و به دلیل اهمیت این موضوع آخرین هفته از آبان ماه به‌عنوان هفته کتاب نام‌گذاری شده است.

آنیتا مظفری همچنین در خصوص نام‌گذاری این هفته، به‌عنوان هفته کتاب گفت: این مناسبت نخستین بار در روزهای چهارم تا دهم دی‌ماه سال ۱۳۷۲ با پیام رهبر فرزانه انقلاب اسلامی برگزار شد.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر به اهداف اصلی بیست‌وهشتمین دوره هفته کتاب اشاره کرد و گفت: کتاب، کتابخانه، کتابدار، پایتخت کتاب؛ کتاب و جامعه‌پردازی با مروجان کتاب؛ کتاب، دانایی و توانایی؛ کتاب، سبک زندگی و جامعه سالم؛ کتاب، سرمایه اجتماعی و فضای مجازی؛ پویندگی با کتاب و کتاب‌فروشی؛ و کتاب، باورمندی دینی و خودسازی معرفت؛ از محورهای مفهومی رویکردهای بیست و هشتمین دوره هفته کتاب در این اداره‌کل است.

وی ضمن اشاره به برنامه‌های در دستور کار این اداره کل در هفته کتاب، گفت: در این هفته، وبینار تخصصی آسیب‌شناسی شعر بوشهر، جلسه مجازی نقد و بررسی کتاب با مهدی انصاری و کارگاه نویسندگی خلاق به‌صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

مظفری از اجرای شاهنامه‌خوانی و حافظ‌خوانی به‌عنوان دیگر برنامه‌های بیست و هشتمین دوره هفته کتاب در استان بوشهر یاد کرد.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: جلسه نقد و بررسی و رونمایی از کتاب، وبینار تخصصی کتاب و فضای مجازی، نمایشگاه مجازی کاریکاتور با موضوع کتاب در قرنطینه، اهدای کتاب به مدارس و بیش از 30 عنوان موضوعات مختلف از برنامه‌های این اداره‌کل در هفته کتاب خواهد بود.

مظفری با تاکید بر مجازی بودن اکثریت برنامه‌ها گفت: با توجه به شرایط حال حاضر در کشور و بنا به حفظ ایمنی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اکثر این برنامه‌ها به‌صورت مجازی و وبینار برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها