سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
دانشگاه اروميه بيش از 1000 جلد كتاب وقف كتابخانه‌های عمومی کرد

دانشگاه اروميه با وقف بيش از 1000 جلد كتاب به كتابخانه‌های عمومی استان در پويش «وقف كتاب، خير ماندگار» مشاركت کرد.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، در راستای مشاركت در پویش «وقف كتاب، خیر ماندگار»  بیش از 1000 جلد كتاب توسط دانشگاه ارومیه به كتابخانه‎‌های عمومی استان وقف شد.

منوچهر ده‌بزرگی، رئیس كتابخانه مركزی دانشگاه ارومیه با ابراز خرسندی در مشاركت در این پویش گفت: بخشی از كتب اهدا شده از انتشارات دانشگاه ارومیه می‌باشد كه توسط اساتید دانشگاه تألیف شده‌اند و بخشی نیز توسط دانشجویان اهدا شده است.

ده‌بزرگی ادامه داد: تمامی كتابخانه‌ها هدف واحدی دارند لیكن كتابخانه‌های عمومی از این جهت كه به تمامی اقشار جامعه در بازه زمانی گسترده‌تری خدمات كتابخانه‌ای ارائه می‌دهند نقش مهم‌تری در تأمین نیازهای اطلاعاتی مردم دارند و اجرای این پویش گامی در جهت غنی سازی منابع اطلاعاتی  كتابخانه‌های عمومی خواهد بود.

وی اظهار کرد: منابع كتابخانه‌های دانشگاهی متناسب با نیازهای اطلاعاتی دانشجویان، اساتید و كاركنان دانشگاه می‌باشد كه بیشتر شامل كتب تخصصی و علمی است و با امانت بین كتابخانه‌ای می‌توان این منابع را در دسترس اعضا كتابخانه‌های عمومی نیز قرار دارد.
 
 
موسی نوری، معاون امور كتابخانه‌ها و همكاری‌های اداره کل كتابخانه‌های عمومی استان ضمن تقدیر از بهرام دلیر نقده‌ای، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه در مشاركت در این پویش گفت: هم اكنون حدود یك میلیون و  500 هزار نسخه كتاب در كتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد كه نیاز به رشد دارد و امیدواریم با  اجرای این پویش، منابع كتابخانه‌های عمومی غنی‌تر شود.

پویش «وقف كتاب، خیر ماندگار» هم زمان با دهه وقف (24 مهر تا 3 آبان) توسط اداره كل كتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی  اجرا می‌شود و علاقه‌مندان به مشاركت در این پویش می‌توانند برای وقف كتاب به كتابخانه‌های عمومی، عدد ۱ را به شماره ۱۰۰۰۴۵۰۱۲ پیامك كنند تا كارشناسان اداره كل كتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی با ایشان تماس بگیرند. كتب وقفی مطابق نیازسنجی انجام شده از كتابخانه‌های عمومی استان، در كتابخانه‌ها توزیع خواهد شد و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها