یکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
انتشار خلاصه مقالات همایش ابعاد انسانی-اجتماعی کرونا در ایران

کتاب «خلاصه مقالات همایش مجازی ابعاد انسانی-اجتماعی مسئله کرونا در ایران» از سوی پژوهشکده دانشنامه‌نگاری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به چاپ رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مواجه شدن با بيماری همه‌گیر کووید-19 در دوران صنعت و پيشرفت بشر در بسياری از علوم و جان باختن انسان‌های زيادی، دانشمندان جهان را در تمامی رشته‌های دانش به تفكر و تعمق فرو برد. از اين‌رو دانشمندان علوم مختلف به‌ویژه علوم انسانی و انديشمندان این حوزه برای مشکلات آموزشی، تربیتی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی ناشی از آن، راه‌حل‌هایی به مردم و مسئولان نشان دادند.
 
پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگی با نگاهی عالمانه و رویکرد فرهنگی و تمدنی به مسائل و معضلات جامعه با اعتقاد راسخ به نقش شاخه‌های گوناگون علوم انسانی و اجتماعی در مدیریت بحران‌ها، با همفکری و یاری اعضای محترم هیأت علمی و کارشناسان خود همایش «ابعاد انسانی-اجتماعی مسأله کرونا در ایران» را در تاریخ 10 تا 13 خرداد 1399 با سخنرانی‌های علمی در فضای مجازی برگزار و با استمداد از جامعه علمی، دانشگاهی، ملی و بین‌الملی، مقالات و سخنرانی‌های ارزشمندی دریافت کرد.

پیش از برگزاری همایش اصلی، 12 پیش‌نشست با سخنرانی و ایده‌پردازی استادان دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها تشکیل شد که عبارتند از: «تأملات فلسفی درباره بحران کرونا»، «رویکرد تاریخی-اجتماعی به مسأله کرونا»، «ملاحظات روانشناختی در مورد مسأله کرونا»، «کرونا، علوم انسانی و پزشکی»، «کرونا، بازار کار و استراتژی‌های سازمانی»، «نشست رویکرد چندرشته‌ای به مسأله کرونا»، «کرونا و تربیت»، «زنان، کرونا و ابعاد انسانی، اجتمای و فرهنگی»، «نظام تربیت مدرسه‌ای (آموزش و پرورش) ایران در آزمون کرونا، سیمای نظام آموزش عالی ایران در دوران پساکرونا»، «مدیریت فضای خانواده در شرایط کرونا با رویکرد روانشناختی تربیتی» و نشست «علوم طبیعی و علوم انسانی در مسأله کرونا (به‌صورت آفلاین)».
 
با عنایت به گستره موضوعی همایش و جلب همکاری 37 دانشگاه و موسسه آموزش عالی، در همایش اصلی بیش از 450 نفر از علاقه‌مندان و دانشگاهیان از سخنرانی‌ها و نشست‌ها بهره بردند.
 
کتاب «خلاصه مقالات همایش مجازی ابعاد انسانی-اجتماعی مسئله کرونا در ایران» به قلم 99 استاد برتر ایران و سایر کشورهای جهان در 117 مقاله به کوشش پژوهشکده دانشنامه‌نگاری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها