دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
مجموعه آثار خوشنویسان شیرازی در یک کتاب گردآوری شد

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از انتشار مجموعه آثار خوشنویسان شیراز در قالب کتاب «دردانه‌های دیرین» خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، مرتضی جعفری در آیین تجلیل از پیشکسوتان خوشنویسی شیراز که عصر روز یکشنبه 13 مهرماه 1399 در صحن شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد، با بیان اینکه هنرمندان خوشنویسی این کلانشهر از دیرباز تاکنون نقش مهمی در اعتلا و درخشش هنر ایرانی-اسلامی داشته‌اند، گفت: آثار خاندان‌های با اصالت هنر خوشنویسی شیراز در موزه‌های ایران و جهان جلوه‌گری می‌کند.
 
وی با تاکید بر اینکه هنر خوشنویسی در فضاها و تبلیغات محیطی شیراز مورد توجه قرار می‌گیرد، اظهار کرد: فرهنگ و هنر که حاصل عقل سلیم و ذوق لطیف است با انسان‌هایی از این تبار، اعتبار می‌یابد.
 
معاون شهردار شیراز ادامه داد: به پشتوانه خرد و بینش در هنر خوشنویسی و به پاس رفتار لطیف و نوشتار ظریف که با ترکیب رفعت و رأفت هم‌داستان است لوح سپاس تقدیم به حضور گهربار اساتید خوشنویسی می‌شود.
 
وی ادامه داد: با امید به اینکه این هنر فاخر به همت اساتید فرزانه‌ای چون شما تداوم یابد، از خالق زیبایی ها مسئلت داریم که توفیق، رفیق طریقتان باشد و آثار ارزشمندتان در  دفتر تاریخ این سرزمین همچون همیشه ماندگار بماند.

عضو شورای شهر شیراز، نیز گفت: بوستان خوشنویسی به مساحت ۷ هکتار در شیراز ساخته می‌شود.

سعید نظری با اشاره به جایگاه والای اساتید خوشنویسی حاضر در جلسه بیان کرد: در این بوستان المان‌های خوشنویسی نصب خواهد شد و در ساختمانی که ساخته می‌شود شعبه دوم انجمن یا موزه خوشنویسی راه‌اندازی می‌شود.

یادآوری می‌شود، در این مراسم که توسط سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری و کمیسیون فرهنگی شورای شهر برگزار شد از اساتید خوشنویسی شیراز مجید چیزفهم دانشمندیان، قاسم احسنت و علیرضا کریم‌پور به واسطه یک عمر فعالیت هنری تقدیر و تشکر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها