یکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
آنچه دشمن را در میدان‌های فرهنگی و اجتماعی عقب می‌رانَد، حضور مردم است

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی در آیین رونمایی از کتاب «عام برات» در کازرون، گفت: آنچه دشمن را در میدان‌های فرهنگی و اجتماعی عقب می‌رانَد، حضور مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، محمدمهدی دادمان که در جریان نخستین سفر استانی خویش به فارس در منزل رزمنده پیشکسوت دفاع مقدس «براتعلی نوبهار»، حضور یافته بود، بیان کرد: این اثر به قلم فرزند رزمنده خلق شده و ایده کار خانوادگی در جمع‌آوری خاطرات یک رزمنده بسیار جذاب است.
 
وی افزود: نبرد در میدان جنگ فرهنگی بدون حضور مردم و خانواده‌های شهدا و ایثارگران و روایت کردن آنها بدون بهره بردن از آنچه که هویت تاریخی برای ملت ماست، جلو نمی‌رود لذا باید بر نقش  مردم و حضور آنها تاکید جدی داشته باشیم.
 
رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی ادامه داد: آنقدر دشمن پول و امکانات دارد که اگر همه سازمان‌ها همه امکانات خود را نیز بسیج کرده و به صحنه بیاورند، باز هم حریف نخواهند شد مگر آنکه مردم به صحنه بیایند چرا که حضور مردم در صحنه دشمن را در میدان‌های فرهنگی و اجتماعی عقب می‌راند.
 
وی با بیان این مطلب که وظیفه ما روایت کردن داشته‌های مردم ایران است، گفت: مهم‌ترین داشته‌های ما همین شرح روایت ایثارگری و شهادت‌طلبی مردم است. برای شرح این روایت‌ها واقعا آماده‌ایم و می توانیم این کار را از فارس و کازرون شروع کنیم.
 
دادمان در تبیین این مساله ادامه داد: معتقدیم برای پیشرفت در این عرصه نیز باید به همین رویکرد به صحنه آمدن خانوادگی توجه کنیم ما نیز آمادگی جدی داریم و همت ویژه‌ای به کار می‌بندیم تا حرکت مردمی شکل بگیرد چرا که ازسوی رهبری انقلاب نیز این امر بر ما تکلیف شده است.
 
وی گفت: همه دوستان زندگی شان را پای این امر گذاشته‌اند و آمادگی دارند تا قبل از حسرت به دل ماندن، روایت رشادت و شیرمردی رزمندگان و سرداران و پدران شهدا و ... نوشته شود.
 
رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی در پایان اهمیت توجه به زیست بوم را امری مهم دانست و اظهار کرد: خیلی از این خاطره‌ها وقتی عرضه می‌شوند، تفاوت فرهنگی محسوسی بین آنها وجود دارد که همین مساله نشان می‌دهد پرداختن به هر سوژه‌ای در هر منطقه‌ای می‌تواند دریچه‌ای به جهانی تازه بگشاید.
 
در بخشی دیگر از این مراسم حجت الاسلام و المسلمین محمد صباحی امام جمعه کازرون با اشاره به اهمیت نگارش خاطرات رزمندگان، شهدا و ایثارگران، عنوان کرد: این خاطره‌ها هر کدام چراغ راهی هستند تا مردم ما در این روزهای پس ار جنگ راه روشن را بیابند.
 
وی ادامه داد: اینکه اعضای خانواده یک رزمنده خوشنام و پیشکسوت به فکر گردآوری اسناد و خاطرات و داشته‌های پدر خانواده و بزرگ‌تر خویش افتاده‌اند و حرکتی ارزنده داشته‌اند که جای تقدیر دارد و باید الگوی عمل سایرین قرار گیرد.
 
امام جمعه شهرستان کازرون همچنین اظهار کرد: کازرون از جمله شهرهایی است که در تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقشی ویژه داشته و مردان و زنان آن در همه لحظات مهم تاریخ انقلاب اسلامی یار و یاور امام امت و ولایت فقیه بودند و باید حق این شهر و مردمان آن ادا شود.
 
نوبهار نویسنده کتاب و فرزند این رزمنده پیشکسوت با اشاره به حضور این پیشکسوت جهاد و شهادت در دفاع مقدس گفت: پدرم 97 ماه در جبهه حضور داشته و به عبارتی دیگر جز یک ماه برای خاکسپاری و مراسم برادر شهیدم که حضور وی به عنوان پدر شهید در منزل ضرورت داشت، مابقی ایام را از ابتدا تا انتهای جنگ در جبهه بود.
 
امام جمعه شهرستان کازرون افزود: پدر در سنین میانسالی با جبهه و دفاع مقدس آشنا شد و به این کاروان پیوست اما تا انتها با جمع ماند و این حضور در برهه‎های مختلف ادامه داشت و هیچ چیز حتا شهادت فرزند نیز نتوانست مانع از شوق و اشتیاق حضور در صحنه دفاع شود.
 
وی درباره نوشتن کتاب «عام برات» گفت: این کار از یک منظر کاری خانوادگی بود اما از سویی نیز یک مصاحبه گروهی است که تلاش و حمایت محمد قاسمی پور و مجموعه حوزه هنری و انتشارات سوره مهر را نیز نباید در این میان از یاد برد .
 
در این مراسم که حجت الاسلام والمسلمین مهرابی مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس، غلامرضا قاسمی دهشالی رییس حوزه هنری فارس، سردار قنبری آزاده دفاع مقدس، حجت الاسلام والمسلمین زارع‌پور رییس اداره تبلیغات اسلامی کازرون نیز حضور داشتند از کتاب «عام برات» خاطرات زندگی این پیشکسوت جهاد و مقاومت رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها