یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
چهار کتاب حوزه دفاع مقدس در شاهرود رونمایی شد

همزمان با چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس کتاب‌های «همین چند صباح پیش» و «گنج‌های شنیدنی» اثر سمیرا سادات امامی، «سوت بلبلی» به‌قلم مرتضی عرب‌حجی و «مرد کوچک» نوشته فرزانه نعیمی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، کتاب «گنج‌های شنیدنی» و «همین چند صباح پیش» نوشته سمیرا سادات امامی حاوی ۹۶ خاطره از خانواده‌های شهداء، جانبازان، آزادگان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است که در مجموعه ۲ نهضت خاطره‌نویسی دفاع مقدس استان سمنان به روایت درآمده است.

سمیرا سادات امامی از شهریور سال ۸۳ نویسندگی در عرصه دفاع مقدس را آغاز کرده و تاکنون ۱۲ جلد کتاب در زمینه زندگی‌نامه شهدا، رزمندگان، آزادگان و جانبازان به نگارش درآورده است.

کتاب «سوت بلبلی» به قلم مرتضی عرب‌حجی هم روایتی از یک حماسه‌ساز کوچک است که برای شناساندن دفاع مقدس به نسل آینده به رشته تحریر درآمده و هم در قالب متن و هم در قالب کتاب صوتی منتشر شده است.

مرتضی عرب‌حجی در این باره گفت: در روایتگری جنگ برای بزرگسالان کارهای بسیاری شده اما برای بچه‌ها که آینده‌ساز کشور هستند آثار کمی وجود دارد که با انتشار مطالب بیشتر در حوزه کودک و نوجوان می توان از تحریف واقعیت‌های دوران جنگ برای نسل آینده جلوگیری کرد.

این نویسنده از مسئولان خواست تا با حمایت مالی از نویسندگان تحریف‌ها را به تعریف تبدیل کنند.

دیگر کتاب رونمایی شده در این مراسم که در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود برگزار شد، «مرد کوچک» نوشته فرزانه نعیمی است. این کتاب چهارمین کتاب کودک نعیمی است که به صورت نوشتاری و صوتی در زمینه دفاع مقدس منتشر شده است.

وی یادآور شد: نوشتن کتاب در حوزه دفاع مقدس به ویژه برای کودکان ظرایف و سختی های خاصی دارد اما فعالیت در این حوزه جذابیت داشته و نیازمند صداقت ویژه است.

علیرضا حاجی‌محمدعلی شهردار شاهرود هم در آیین رونمایی از این 4 عنوان کتاب، گفت: آسیب‌های زیادی بعد از شهادت به خانواده‌ها تحمیل شد که کمتر به آن پرداخته شده است و باید با یک نگاه ویژه مشکلات خانواده‌های شهدا و ایثارگران بررسی و حل شود.

وی افزود: باید از زندگی خانواده شهدا روایتگری تصویری به چند زبان دنیا ساخته شود و این مظلومیت‌ها به گوش جهانیان برسد.

شهردار شاهرود با بیان اینکه باید زیرساخت‌ها برای حمایت از نویسندگان، ناشران و رویتگران مهیا شود، تصریح کرد: مدیریت شهری حمایت اقتصادی و ارائه مجوزهای لازم به ناشران و نویسندگان را در حد اختیارات خود را انجام می‌دهد.

علی باقری معاون سیاسی فرماندار شاهرود هم گفت: باید روحیه ایثارگری و شهادت را به نسل‌های آینده با روایتگری و چاپ کتاب‌های ارزشمند در این زمینه انتقال دهیم.

وی با بیان اینکه روایتگران واقعیت‌های جنگ را به گوش نسل آینده برسانند، افزود: در زمان جنگ رزمندگان به دنبال گردان‌های عملیاتی بودند و فرهنگ شهادت حاکم بود که می‌بایست این فرهنگ به نسل بعد انتقال یابد.

سیدابراهیم موسوی رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شاهرود هم در این آیین افزود: حمایت از نویسندگان بومی موجب جذب بیشتر علاقمندان این حوزه به ویژه جوانان در خلق آثار ماندگار در حوزه کتاب و کتابخوانی می‌شود.

وی با بیان اینکه انتقال روحیه جهادی و ایثارگری به نسل آینده ضروری است، گفت: مسئولان با حمایت‌های مالی از نویسندگان می‌توانند در انتقال این روحیه نقش به سزایی داشته باشند.

بر اساس همین گزارش در این آیین مرتضی احمدیان رزمنده هشت سال دفاع مقدس به روایتگری پرداخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها