شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
تجهیز کتابخانه‌های عمومی کم‌برخوردار فارس به بیش از 9000 جلد کتاب جدید

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس از خرید 9100 جلد کتاب برای کتابخانه‌های عمومی با منابع پایین‌تر از میانگین منابع موجود استانی در قالب طرح «محیا» خبر داد و گفت: این طرح با اعتبار بالغ بر 2 میلیارد ریال با همکاری خیرین در استان فارس کلید خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، روح‌الله منوچهری امروز شنبه 29 شهریورماه 1399 از اجرای طرحی در حوزه تقویت منابع کتابخانه‌های عمومی فارس خبر داد و گفت: طرح «محیا» در کنار فاز سوم طرح «نسیم دانایی» در استان در حال انجام است؛ این طرح با هدف خرید کتاب برای کتابخانه‌هایی که نسبت به میانگین استانی از منابع کمتری برخوردار هستند، اجرا می‌شود.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس اعتبار این طرح را بیش از 2 میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: در این طرح در مجموع 9100 جلد کتاب جدید برای 49 کتابخانه در 11 شهرستان استان خریداری و برای کتابخانه‌ها ارسال می‌شود. 50 درصد کتاب‌های انتخابی در رده کودک و نوجوان و نیم دیگر در حوزه بزرگسالان با موضوعات پرمخاطب روانشناسی، ادبیات، تاریخ و ... انتخاب شده است.
 
او تصریح کرد: فهرست کتاب‌های انتخابی شامل آثار برگزیده در جشنواره‌های ملی، آثار ترجمه شده، تازه‌های نشر از سال 97 و کتاب‌های پرفروش است.
 
منوچهری با تصریح بر این نکته که به نسبت تعداد منابع موجود در هر کتابخانه بسته‌های کتاب محیا برای آنها در نظر گرفته شده است، بیان کرد: کتابخانه‌های عمومی در این طرح از نظر دریافت کتاب در پنج گروه طبقه‌بندی شدند. در گروه اول، 326 عنوان کتاب معادل 60 میلیون ریال؛ در گروه دوم، 245 عنوان کتاب معادل 50 میلیون ریال و در گروه سوم، 185 عنوان کتاب معادل 40 میلیون ریال خریداری شده است. همچنین گروه چهارم، 30 میلیون ریال در حدود 126 عنوان و در گروه پنجم 10 میلیون ریال در حدود 41 کتاب در نظر گرفته شده است.
 
وی از آغاز طرح «محیا» در شهریور ماه جاری خبر داد و گفت: منابع، انتخاب شده و در حال خریداری است و برنامه‌ریزی بر آن است که کتاب‌ها به‌زودی در کتابخانه‌های عمومی قرار گیرد.
 
منوچهری همچنین با قدردانی از اقدامات خیرین در حوزه توسعه کتابخانه‌ها، گفت: طرح «محیا» نیز از جمله طرح‌هایی است که با حمایت خیرین در حال انجام است.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس کمبود منابع را از مشکلات اساسی کتابخانه‌های عمومی استان توصیف کرد و گفت: وجود منابع ارزشمند یکی از ضرورت‌های کتابخانه‌های عمومی است؛ تقویت منابع باعث جذب بیشتر مخاطبان و ارتقای میزان امانت کتابخانه‌های عمومی می‌شود.
 
او با بیان اینکه در چند سال گذشته خرید کتاب برای کتابخانه‌های عمومی استان از اولویت‌های این اداره‌کل بوده است، گفت: در این راستا طرح‌های نسیم دانایی، ماندگاران، محیا، اهدای کتاب، اهدای آگاهی و نذر کتاب انجام شده که ثمرات بسیار خوبی در کتابخانه‌های عمومی داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها