چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
تجلیل از شهید پرنیان در یزد با حضور ویدئو کنفرانسی صالحی

دوازدهمین جلسه از سلسله نشست‌های «سه‌شنبه‌های تکریم» با حضور ویدئو کنفرانسی سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با تجلیل از خانواده شهید علی پرنیان در یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران ( ایبنا) در یزد، در این نشست، حجت‌الاسلام محمد پرنیان، برادر شهید علی پرنیان با اشاره به نحوه شهادت برادرش در جبهه غرب، گفت: شهید علی پرنیان به همراه 27 نفر از همرزمان خود در دوران دفاع مقدس از یزد به جبهه غرب عازم شد که بر اثر نفوذ دشمنان تمامی این رزمندگان دستگیر و با شکنجه به شهادت رسید.

وی افزود: این نحوه شهادت به عنوان یکی از غم‌انگیزترین شهادت‌ها در دوران دفاع مقدس بود؛ به نحوی که امروز نیز نمونه آن را توسط داعش دیده‌ایم.

حجت الاسلام محمد پرنیان ادامه داد: تهیه مستندی از نحوه شهادت این شهدا را در دستور کار داریم و امیدواریم بتوانیم مستند مکتوب و تصویری از این شهدا جمع آوری و تدوین کنیم.


مجید جوادیان‌زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد نیز در این نشست با اشاره به برگزاری دوازدهمین نشست «سه‌شنبه‌های تکریم» به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد گفت: این طرح در 5 شهرستان از استان یزد اجرا شده است و امیدواریم در تمامی شهرستان‌ها اجرا شود.

وی افزود: امسال با توجه به قرار گرفتن در چهلمین سالگرد دفاع مقدس برنامه‌های مختلفی در استان اجرا می‌شود که یکی از محوری‌ترین آن‌ها برگزاری دومین کنگره 4000 شهید استان است که این اداره‌کل مسئولیت کارگروه هنری آن را بر عهده دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد ادامه داد: در این کارگروه مجموعه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی و هنری را بر عهده داریم که برخی از آنها در هفته دفاع مقدس اجرا می‌شود و مابقی نیز تا پایان سال ادامه دارد.
 
جوادیان‌زاده با بیان اینکه شب‌های اوج هنر در 10 قسمت، تولید و تدوین کتاب شعر و ادبیات استانی در هفت جلد، جشنواره شعر دفاع مقدس، ویژه نامه کنگره شهدیان، جشنواره عکس ماندگارهای آسمانی، نمایشگاه عکس شهدای جهانشهر یزد، نمایش‌های خیابانی و مفهومی، تولید فیلم داستانی مستند و جشنواره خوشنویسی شهید پاک‌نژاد و تولید آثار تجسمی در جهانشهر از جمله این برنامه‌ها است، ابراز امیدواری کرد بتوان با اجرای این برنامه‌ها در حوزه ترویج فرهنگ جهاد و شهادت گام‌های موثری برداشته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها