چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
خراسان رضوی با دست پر به شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر پیوست

بر اساس فهرست اعلامی دبیرخانه شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر، هفت شهر استان خراسان رضوی در پنج بخش به مرحله نهایی این طرح راه یافتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از خراسان رضوی، شهرهای مشهد، نیشابور، سبزوار، قوچان، گناباد، کاشمر و تربت حیدریه در بخش‌های مختلف موفق به حضور در مرحله نهایی طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر شدند.

در بخش حوزه موضوعی موسیقی که 17 شهر به مرحله نهایی راه یافتند، قوچان از خراسان رضوی در این لیست 17 موردی قرار دارد، 27 شهر نیز در حوزه موضوعی ادبیات نیز به مرحله نهایی راه یافتند که سه شهر مشهد، تربت حیدریه و نیشابور از خراسان رضوی در این لیست حضور دارند.

10 شهر هم در حوزه موضوعی سینما به لیست نهایی راه پیدا کردند که دو شهر گناباد و نیشابور از خراسان رضوی در میان این ده شهر قرار دارند و در حوزه موضوعی هنرهای نمایشی 20 شهر مشخص شدند که شهرهای سبزوار و کاشمر از استان خراسان رضوی در این لیست قرار دارند.

در حوزه موضوعی رسانه و مطبوعات شهر مشهد به عنوان مرکز استان خراسان رضوی همراه با سه شهر زرند از کرمان، امیدیه و مسجد سلیمان از خوزستان به رقابت خواهند پرداخت.
 
بر اساس این گزارش خراسان رضوی تنها در حوزه های موضوعی صنایع‌ دستی و سنتی، چاپ و بسته‌بندی، مد و لباس و هنرهای تجسمی نماینده‌ای ندارد.
    
پس از اعلام فراخوان در تابستان ۱۳۹۸ و اعلام آمادگی ۳۶۷ شهر برای مشارکت در این طرح، کارگاه‌های آموزشی برنامه‌نویسی فرهنگی و هنری با حضور نمایندگان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی ، شهرداری هر شهر و رئیس انجمن فرهنگی و هنری همه شهرهای شرکت کننده در ۳۱ مرکز استان با بیش از 2400 ساعت برای 1200 نفر برگزار شد و  پس از برگزاری کارگاه‌ها شهرها برنامه‌های خود را همراه با مستندات به دبیرخانه مرکزی در تهران ارسال کردند که پس از چند مرحله داوری 129 شهر در 9 حوزه موضوعی به مرحله نهایی راه یافتند.
 
شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر، عنوان طرحی برای شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در شهرها و مناطق جغرافیایی ایران با نگاه آمایش سرزمینی و ایجاد شبکه‌هایی برای تعریف همکاری‌ها و برنامه‌های مشترک میان آن‌ها است. این طرح با محوریت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت نهادها و دستگاه‌های فعال فرهنگی و هنری در حوزه شهری از جمله سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و کمیسیون ملی یونسکو در حال اجراست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها