سه‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
استان فارس رکوردار مشارکت در پویش «کرونا را شکست می‌دهیم»

با ارسال آثار 1117 عضو کتابخانه‌های عمومی فارس به پویش «کرونا را شکست می‌دهیم»، این استان بیشترین میزان مشارکت در این پویش ملی را از آن خود کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، بر اساس اعلام دبیرخانه پویش نقاشی «کرونا را شکست می‌دهیم» پس از بررسی و داوری حدود ۱۲ هزار اثر ارسالی از سراسر کشور و انتخاب ۶۷۸ اثر به عنوان برگزیده نهایی، به کار خود پایان داد که در این بین استان فارس با 1117 نفر مقام اول بیشترین شرکت‌‎کننده را دریافت کرد.
 
همزمان با شیوع بیماری کرونا در کشور و تعطیلات ناخواسته کتابخانه‌های عمومی در سراسر کشور، پویش نقاشی «کرونا را شکست می‌دهیم» از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان در ایام کرونا، برای گروه سنی ۷ تا ۱۲ سال اجرا شد که بر این اساس ۱۱ هزار و ۷۰۸ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه پویش نقاشی «کرونا را شکست میدهیم» ارسال شد.
 
این آثار بر اساس شاخص‌هایی چون تناسب اثر با موضوع مسابقه، تناسب نقاشی با سن فرد، یکدستی و مهارت در نقاشی و رنگ آمیزی و همچنین جذابیت و خلاقیت داوری شدند که از این تعداد ۷۱۲ اثر امتیاز عالی، ۸۵۳ اثر امتیاز خوب، ۹۷۵ اثر امتیاز متوسط و ۹۱۶۸ اثر امتیاز معمولی را کسب کردند.
 
همچنین استان‌های فارس با یک‌ هزار و ۱۱۷ نفر، اصفهان با ۸۷۷ نفر، آذربایجان شرقی با ۷۹۳ نفر، خوزستان با۷۷۰ نفر و چهارمحال و بختیاری با ۷۲۴ نفر بیشترین میزان مشارکت را داشتند.
 
در نهایت پس از داوری نهایی و با شرط اینکه شرکت کنندگانی که دو یا چند اثر در این پویش ارائه کرده بودند، تنها یک بار و به واسطه یکی از آثارشان مورد تقدیر قرار گیرند، تعداد ۶۷۸ نفر به عنوان برگزیده نهایی در این پویش انتخاب شدند که به آنها لوح تقدیر و هدیه نقدی و به سایر شرکت کنندگان نیز لوح تقدیر به امضای مدیرکل استان اهداء خواهد شد.
 
یادآور می‌شود، با توجه به تعطیلی کتابخانه‌های عمومی در سراسر کشور به دنبال شیوع ویروس کرونا و با هدف اشاعه فرهنگ کتابخوانی و غنی سازی اوقات فراغت، مسابقه نقاشی ویژه گروه سنی کودک، ۴ تا ۱۲ سال (متولدین ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۴) با محوریت کارهایی که در ایام تعطیلات کرونا و حضور در منزل انجام می‌شود، کتابخوانی در تعطیلات کرونا و مراقبت‌های بهداشتی در مواجهه با کرونا ویروس و تشکر از پزشکان و پرستاران از ۲۰ اسفند ماه سال ۹۸ آغاز شد و تا ۳۱ فروردین سال ۹۹ ادامه داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها