دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
نامگذاری ميدانى در نيشابور به نام يك استاد دانشگاه فردوسی مشهد

با پيگيرى مركز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسى مشهد و با همکاری شورای اسلامی شهر نیشابور، یکی از میادین این شهر به‌نام زنده‌یاد دکتر ناصررضا ارقامی، استاد فقيد دانشکده علوم ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد كه از اهالى نیشابور بود، نامگذاری شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، نامگذاری معابر و ميادين به‌نام مفاخر و استادان بنام دانشگاه فردوسی مشهد که به‌همت مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد‌ و این بار قرعه به‌نام شهرستان نیشابور افتاده است.

با پيگيرى مركز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسى مشهد و با همکاری شورای اسلامی شهر نیشابور، میدان مقابل پارک ریاضیات این شهر به نام زنده‌یاد دکتر «ناصررضا ارقامی»، استاد فقيد دانشکده علوم ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد كه از اهالى نيشابور بود، نامگذاری شد.

دکتر ناصررضا ارقامی در سال 1328 در شهر نیشابور متولد شد. دوران ابتدایی و متوسطه را در شهرستان نیشابور سپری کرد. بسیار به فیزیک و الکترونیک علاقمند بود و حل معماهای ریاضی نیز برای او لذت‌بخش بوده است. ارقامی پس از پذیرش در بانک مرکزی از طرف آنجا، جهت ادامه تحصیل در رشته اقتصاد به انگلستان اعزام و لیسانس خود را دریافت کرد، پس از آن به دلیل علاقه‌مندی به ریاضیات و فیزیک تغییر رشته داده و فوق لیسانس را در رشته آمار دریافت کرد و پس از بازگشت به ایران، از آنجا که به تدریس علاقه بیشتری داشت، بورس خود را خریداری و از بانک مرکزی خارج شد و به استخدام دانشگاه فردوسی درآمد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها