سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶
کتابخانه علامه دهخدا میاندوآب 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

خدیجه معصومی گفت: در حال حاضر کتابخانه علامه دهخدا میاندوآب، تنها کتابخانه در حال ساخت در سطح استان است که 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (اینبا) در آذربایجان‌غربی، خدیجه معصومی؛ مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، سه‌شنبه 21 مردادماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: در حال حاضر، کتابخانه علامه دهخدا میاندوآب تنها کتابخانه در حال ساخت در سطح استان است که 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی تنها مراکز فرهنگی هستند که به همه اقشار جامعه خدمات ارائه می‌دهند، درحالی‌که سایر مراکز فرهنگی مخاطب عمومی نداشته و تنها به قشر محدودی خدمات می‌دهند.

معصومی در ادامه سخنان خود گفت: برگزاری مسابقه خلاصه‌نویسی، راه‌اندازی شبکه کتاب‌خوانان حرفه‌ای، راه‌اندازی پویش هر خانه یک کتابخانه، برگزاری جشنواره رضوی با شرکت بیش از 26 هزار نفر، ارسال اقلام فرهنگی و بهداشتی به مناطق زلزله‌زده قطور و اهدای کتاب به پرسنل بیمارستان طالقانی ازجمله اقدامات نهاد در این برهه خاص و شیوع اپیدمی کرونا است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی ادامه داد: مهم‌ترین خلاء در رابطه با این نهاد، عدم آشنایی مردم با نهاد کتابخانه‌های عمومی بوده، بنابراین اولویت نخست نهاد کتابخانه‌های عمومی، شناساندن این نهاد به مردم و مسئولان است.
 
این مسئول با اشاره به این‌که تعداد کتاب، کتابخانه‌های تحت مدیریت نهاد استان یک میلیون و 500 هزار نسخه است، بیان کرد: طبق میانگین استاندارد، باید به‌ازای هر نفر 2,5 جلد کتاب در کتابخانه‌ها وجود داشته باشد که در آذربایجان‌غربی به‌ازای هر 44 نفر 100 جلد کتاب وجود دارد.

وی افزود: در سطح استان 71 باب کتابخانه عمومی زیرنظر نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی بوده و 24 باب کتابخانه از نوع مشارکتی و مستقل هستند.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی در پایان با اشاره به آغاز نخستین جشنواره «کتاب‌خوان و رسانه» گفت: امید است این جشنواره با مشارکت فعالان رسانه‌ای و هم‌افزایی با آن‌ها، موجب افزایش سرانه مطالعه در استان شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها