دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
محدودیت‌های کرونایی کار را در حوزه فرهنگ سخت کرده است

سجاد عمرانی با اشاره به عدم برگزاری مراسم حضوری منقبت‌خوانی، خطبه‌خوانی و شعرخوانی غدیر به دلیل شیوع بیماری کرونا، گفت: محدودیت‌های کرونایی کار را در حوزه فرهنگ سخت کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، مراسم منقبت‌خوانی، خطبه‌خوانی و شعرخوانی با حضور مجازی سجاد عمرانی؛ سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی قم و جمعی از شاعران و کتابداران برگزار شد.
 
عمرانی گفت: این محدودیت‌ها در حوزه فرهنگ کار را بسیار سخت کرد، اما فرصتی را نیز ایجاد کرد و آن بهره‌برداری لازم و مدیریت مطلوب افکار عمومی به سمت فضای مجازی و جذب به کتابخوانی با توجه به رسالت نهاد کتابخانه‌ها بود.
 
وی پتانسیل کتابداران استان قم در حوزه های علمی و فرهنگی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: قم نسبت به استان‌های دیگر رخدادهای مذهبی بیشتری دارد که ضرورت دارد با برنامه‌ریزی بیشتر و تشکیل اتاق‌های فکر در راستای نهادینه‌سازی فرهنگ کتابخوانی گامی موثر برداریم.
 
سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی قم ادامه داد: مناسبت‌های مذهبی و ملی باید در قم برجسته و پررنگ نشان داده شوند و با توجه به ماهیت مذهبی این شهر و درپیش بودن ماه محرم، سلسله نشست‌های عاشورایی از حرکت امام حسین (ع) در بستر همین فضاهای مجازی برقرار شود.
 
عمرانی با اشاره به بازگشایی کتابخانه عمومی شهدای نوبهار در آینده نزدیک، بیان کرد: با حمایت مسئولان و مدیران ارشد استان امیدواریم کتابخانه عمومی شهدای نوبهار در هفته دولت افتتاح شود.
 
در بخش دیگری از این برنامه حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد؛کارشناس مذهبی برنامه سمت خدا، درباره اهمیت روز غدیر برای جامعه مسلمانان، گفت: طبق فرمایش پیامبر مکرم اسلام (ص)، محبوب‌تر از علی (ع) در بین اصحاب پیامبر نبوده، چرا که امام علی (ع) شخصیتی بود که در سخت‌ترین شرایط رسول خدا (ص) و دین اسلام را یاری رساند.
 
عاطفه جوشقانیان؛ دبیر محفل ادبی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا حاج حسینی و خدیجه سادات نورالدین‌زاده در این برنامه اشعار خود را قرائت کردند و سیده نرگس میرفیضی، مسعوده سادات قوانینی کارشناس آمار و برنامه‌ریزی اداره‌کل کتابخانه‌ها به معرفی کتاب پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها