دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
فروش 2 میلیارد ریالی کتابفروشی‌های فارس تا روز سوم طرح تابستانه

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از فروش بیش از 2 میلیارد ریالی کتاب‌فروشی‌های این استان در طرح فصلی «تابستانه کتاب99» خبر داد.

مهدی امیدبخش؛ معاون فرهنگی و مطبوعاتی فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، با بیان اینکه 43 کتابفروشی استان در طرح تابستانه کتاب حضور دارند، افزود: این تعداد کتابفروشی حاضر در طرح تابستانه 99، فقط 5 درصد این صنف را در استان فارس دربر می‌گیرد. این استان همواره در طول طرح‌های فصلی از فروش مناسبی برخوردار بوده و آمارها نشانگر استقبال از این طرح‌ها است.
 
وی اظهار کرد: 35 کتابفروشی شیراز در طرح یادشده مشارکت دارند و 8 کتاب‌فروشی نیز از شهرستان‌های فارس به این طرح پیوستند. با گذشت سه روز از اجرای این طرح، تاکنون کتاب‌فروشی‌ها بیش از 2 میلیارد ریال فروش داشته‌اند.
 
معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، ادامه داد: بخشی از کتابفروشی‌های شیراز که در طرح‌های گذشته تمایلی به مشارکت نداشتند به «تابستانه کتاب99» پیوستند و برخی نیز افزون بر تخفیف درنظر گرفته شده توسط موسسه، تخفیفی از سوی کتابفروشی ارائه می‌کنند که تا 50 درصد به سود علاقه‌مندان کتاب است.
 
امیدبخش همچنین گفت: کلبه کتاب جهرم در میان پرفروش‌ترین کتابفروشی‌ها براساس تعداد کتاب در این طرح در کشور قرار دارد و بیش از دو هزار و 300 عنوان کتاب فروخته، این در حالی است که فارس تا امروز مانند طرحهای فصلی پیشین در جایگاه سوم پرفروش‌ترین‌ها قرار دارد.
 
طرح «تابستانه کتاب99» که شنبه 18 مردادماه جاری آغاز شد تا ساعت 24 روز پنجشنبه 30 مرداد ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها