چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
ضرورت تسریع در ایجاد گذر فرهنگ و هنر در دامغان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در نشستی با شهردار دامغان ضمن بحث و تبادل نظر در خصوص ایجاد «گذر فرهنگ و هنر» در این شهر بر ضرورت تسریع در شروع فعالیت گذر فرهنگ و هنر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در این نشست با اشاره به ظرفیت شهرداری‌ها در خصوص اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری، گفت: یکی از مهمترین ارکان اجرا و موفقیت برنامه‌های فرهنگی و هنری در شهرها، شهرداری‌ها هستند که با توجه به ظرفیت‌ و امکاناتی که در اختیار دارند، می‌توانند ضامن موفقت فعالیت‌های این حوزه باشند.

فلاح تصریح کرد: تلاش برای تحقق و اجرای طرح‌هایی همچون شهرهای خلاق فرهنگ و هنر، گذر فرهنگ و هنر و پایتخت کتاب با همکاری شهرداری‌ها از جمله اولویت‌های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در استان‌ها توسط ادارات‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری‌ها، دنبال می‌شود و این آمادگی وجود دارد برای اجرای این طرح‌ها همکاری لازم را با شهرداری داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تشریح طرح گذر فرهنگ و هنر و پایتخت کتاب و دستورالعمل‌های مرتبط بر ضرورت تشریح در ایجاد گذر فرهنگ و هنر و طرح پایتخت کتاب تاکیدکرد.

فلاح گفت: هدف از اجرای این طرح در شهرستان فراهم کردن امکان تجمیع تمامی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فرهنگی و هنری مردم و هنرمندان و نیز اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری توسط شهروندان در یک مکان ثابت و تحت عنوان گذر فرهنگ و هنر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح‌کرد: این طرح‌ها می‌تواند علاوه بر کمک به رونق اقتصاد حوزه هنر، تبدیل به یک ظرفیت گردشگری شود که باید مورد توجه بیشتری قرارگیرد.

شهردار دامغان نیز در این نشست گفت: ساماندهی و استفاده از ظرفیت چهره‌های شاخص فرهنگی و هنری از مهمترین برنامه‌های شهرداری در آینده است که می‌تواند تعامل شهرداری با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را تقویت کند.

مسلم نصرتی تصریح‌ کرد: برای ایجاد گذر فرهنگ و هنر آمادگی وجود دارد تا تمام توان خود را برای اجرای این طرح به کارگیریم و در اجرای این طرح مشارکت و همکاری لازم را با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به عمل آوریم.
 
وی افزود: گذر فرهنگ و هنر طرحی تازه برای گسترش فضای کسب و کار در این حوزه است و خارج شدن از فضای بسته فرهنگی و هنری و رفتن به سمت اجتماعی شدن فرهنگ و هنر از اهداف مهم ایجاد گذر فرهنگ و هنر است.
 
مسلم نصرتی بیان کرد: حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در راه‌اندازی کسب و کار فرهنگی، پشتیبانی از کارآفرینی و فعالیت های نوآورانه در حوزه فرهنگ و هنر، فراهم آوردن امکانات لازم برای افزایش دسترسی مردم به آثار فرهنگی و هنری، افزایش نشاط اجتماعی، کمک به توسعه پایدار شهری و احیای هویت فرهنگی شهرها از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها