شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
نمایندگان مردم در مسیر ارتقای کتابخانه‌ها همراه نهاد کتابخانه‌های عمومی هستند

«حجت‌الله فیروزی» نماینده مردم شهرستان فسا در مجلس شورای اسلامی، در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس با اشاره به اینکه حوزه فرهنگ، بسیار مظلوم است، بر حمایت نمایندگان فارس از حوزه کتابخانه‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، روح‌الله منوچهری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، با حجت‌الله فیروزی نماینده مردم شهرستان فسا در مجلس شورای اسلامی دیدار و با وی در خصوص مسائل، مشکلات و نیازهای کتابخانه‌های عمومی گفت‌وگو کرد.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در این دیدار با ارائه گزارشی از قانون و تشکیلات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و مشکلات قانونگذاری و محدودیت های این سازمان فرهنگی عنوان کرد: اگر به حوزه فرهنگ توجه و در این زمینه سرمایه‌گذاری شود، مردم و جامعه منتفع خواهند شد شد. کتابخانه‌های عمومی نهادی کاملا مردمی، فرهنگی و خدمت‌رسان است و رسالت آن ارتقای سطح آگاهی و کیفیت زندگی مردم است. از نمایندگان مردم درخواست همراهی با کتابخانه‌ها را داریم و این حمایت می‌تواند از استان فارس شروع شود.
 
وی همچنین با اشاره به مشکلات پیش روی کتابخانه‌های عمومی عنوان کرد: بودجه نهاد با کمبود روبه رو است و این سازمان برای ساخت، تجهیز و توسعه کتابخانه‌های خود بودجه عمرانی ندارد. این در حالی است که درآمد قابل توجه کتابخانه‌ها نیز اعتبارات نیم درصد شهرداری‌ها است که در بیشتر مواقع شهرداری همکاری لازم را ندارند.
 
منوچهری همچنین با اشاره به اینکه در شهرستان فسا ۷ کتابخانه عمومی و دو کتابخانه مشارکتی با زیربنای ۳۱۷۱ متر مربع وجود دارد و ۵ پروژه نیز در دست اقدام است، اولویت دولت را ایجاد کتابخانه در شهرهای فاقد کتابخانه عنوان کرد و گفت: در سال گذشته کتابخانه شهر قره‌بلاغ فسا به بهره‌برداری رسید و پروژه کتابخانه نوبندگان، دیگر شهر فاقد کتابخانه فسا نیز در مراحل پایانی است.
 
نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه حوزه فرهنگ، بسیار مظلوم است گفت: از رفع مشکلات نهاد کتابخانه‌ها و ارتقای کتابخانه‌های عمومی حمایت می‌کنیم. هم به عنوان نماینده مردم و هم به عنوان شخص علاقه‌مند در کنار کتابخانه‌ها ایستاده‌ام تا مشکلات کتابخانه‌ها در استان و شهرستان برطرف شود.
 
حجت‌الله فیروزی با اعلام اینکه فارس با ۱۸ کرسی در مجلس ظرفیت مناسبی دارد، یادآور شد: نمایندگان فارس را برای اصلاح قانون نهاد همراه خواهیم کرد. لازم است که تعارضات قانونی این سازمان همراه با پیشنهادهای اجرایی و راهبردی به صورت دقیق ارائه شود.
 
او با بیان اینکه همه ما مدیون کتاب هستیم، گفت: تمام هزینه‌ها در حوزه کتاب، سرمایه‌گذاری مولد است. کتابخانه‌های عمومی می‌تواند خلأهای اجتماعی را پرکند.
 
نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه در کتابخانه کودک فسا آرامش گرفتم، اضافه کرد: از کتابخانه‌های عمومی در شهرستان فسا بازدید کردم و خوشبختانه کتابخانه‌های عمومی به ویژه در حوزه کودک، شاداب و پویا است.
 
فیروزی در ادامه با تاکید بر اینکه شهرستان فسا به کتابخانه‌های بیشتر نیاز دارد، گفت: کتابخانه سیار باید برای خدمت‌رسانی به روستاهای مختلف به ویژه بخش جنوبی شهرستان راه اندازی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها