چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
شهرستان‌های باغملک و ایذه متولی فرهنگی خاصی ندارند

«عبدالله ایزدپناه»، نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به محرومیت های شهرستان ایذه و باغملک در بخش فرهنگی نیاز به حمایت و عزم جدی تر متولیان فرهنگی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران ایبنا در خوزستان، عبدالله ایزدپناه، نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی در دیدار با محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان مطلب فوق افزود: ایذه و باغملک از شهرستان‌های ارزشمند استان به شمار می‌آیند و علیرغم محرومیت‌هایی که در بخش‌های مختلف دارند، دارای مردمی صادق و دیندار هستند، از این رو می‌طلبد به این مردم توجه بیشتری شود.
 
وی تصریح کرد: باید کارهای موثرتری در زمینه فرهنگی در حد مردم و این دو شهرستان انجام شود که این نیازمند عزم جدی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و سایر متولیان فرهنگی است.

ایزدپناه یکی از مشکلات فرهنگی در این دو شهرستان را نبود متولی فرهنگی خاص دانست و ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه همه می‌توانند در انجام کارهای فرهنگی در این شهرستان‌ها ورود پیدا کنند و فعالیت‌های فرهنگی متفاوتی را برای مردم این منطقه برنامه ریزی کنند.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار ما این است که در زمینه تئاتر، شعرخوانی و موسیقی محلی، جشنواره‌های فرهنگی هنری بیشتر و بهتری در این شهرستان‌ها برگزار شود و فرهنگ بومی و محلی مردم این منطقه تقویت شود چرا که نباید بخشی از فرهنگ بومی و آداب و رسوم مردم به فراموشی سپرده شود.


وی با بیان اینکه برای انجام کارهای فرهنگی ما نیاز به ابزار داریم، افزود: تقویت حوزه‌های علمیه، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات و مساجد در دستور کار ما است و در این راه با پیگیری اعتبارات مالی و ابزار لازم، این امر محقق می‌شود.

ایزدپناه، راه‌اندازی روزنامه و ماهنامه در شهرستان‌های ایذه و باغملک را ضروری دانست و گفت: اگر این مهم محقق شود، در فرهنگ مردم تاثیر بسزایی دارد.

وی افزود: اساس و زیربنای همه کارها و حتی مشکلات اقتصادی فرهنگ است و آسیب‌های اجتماعی جامعه ما ریشه در فرهنگ دارد و اگر ما بخواهیم از بن‌بست‌ها بیرون بیاییم، باید در کارهای فرهنگی جدیت به خرج دهیم.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای عبور از همه مشکلات باید فرهنگسازی شود و اگر ما بتوانیم کار فرهنگی در جامعه بکنیم، آمار تمامی آسیب‌های اجتماعی پایین می‌آید.

ایزدپناه تصریح کرد: انتظار ما از مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، تقویت ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها و دیگر دستگاه‌های فرهنگی است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها