شنبه ۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
پایان «سفر غول کرونا به ایران» در «زیر گنبد کبود»

انجمن ادبی «زیر گنبد کبود» برگزیدگان جشنواره داستان کودک و نوجوان با عنوان «سفر غول کرونا به ایران» را معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) فارس، در بیانیه انجمن ادبی زیر گنبد کبود در اختتامیه جشنواره داستان کودک و نوجوان با عنوان «سفر غول کرونا به ایران» آمده است:
 
به نام خدایی که باران کلمه اوست
نوشتن ابزاری است برای رقم زدن اتفاقات بزرگ و آفریدن این اتفاقات نیازمند جسارت و شجاعت صاحب قلم به ویژه وقتی قرار است ایده‌ها و طرح‌ها، داستان‌ها را رقم بزنند و جهانی نو بسازند. دشواری نوشتن داستان در حوزه کودکان و نوجوانان بر هیچ کس پوشیده نیست. در واقع نویسنده‌ای که قصد ورود به حیطه ادبیات داستانی کودک و نوجوان را دارد، افزون بر دارا بودن خلاقیت و قوه  تخیل و شناخت ساختار داستان و تسلط به عناصر داستانی، نیازمند داشتن اطلاعات روانشناختی از کودکان و نوجوانان برای شناخت و درک علاقه‌ها، انگیزه‌ها، نیازها و شیوه‌های جذب آنان است؛ از این رو جرئت وشجاعت ایده پردازانی را که قلم به دست گرفته و داستان‌های خود را برای کودکان و نوجوانان روی کاغذ آورده و برای جشنواره ارسال کرده‌اند، تحسین می‌کنیم.
 
انجمن زیر گنبد کبود، پس از بررسی، اعلام می‌دارد از جمله  نقاط قوت آثار ارسالی می توان به استفاده  مناسب از تکنیک‌های داستان نویسی، خلق شخصیت‌های جذاب و شخصیت پردازی‌های خلاقانه نام برد و همچنین از نقاط ضعف اکثریت آثار ارسالی می‌توان به آموزش‌های مستقیم و شعاری و داشتن نتیجه گیری اشاره کرد.
 
سرانجام انجمن زیر گنبد کبود از بین آثار رسیده، چهار اثر را که محصول مشترک تصویرگر و نویسنده است را برگزیده دانست. این آثار عبارتند از:
 
رتبه اول
داستان «کرونا از اول غول نبود» به نویسندگی هاجر بهاری و تصویرگری خانم راضیه درزی
رتبه دوم
داستان «مادربزرگ پشمکی» به نویسندگی راضیه ساقی و تصویرگری نجمه منصوری
رتبه سوم
داستان «بوس و بغل مجانی» به نویسندگی و تصویرگری علیرضا فیلی زاده  و داستان «چهارشنبه سوری» از مشکات غلامی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها