یکشنبه ۱ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
رف‌خوانی در کتابخانه‌های عمومی استان یزد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد از آغاز فرایند رف‌خوانی در کتابخانه‌های این استان به منظور نظم‌دهی و به‌روزرسانی آمار و اطلاعات منابع موجود و همسان‌سازی آنها با اطلاعات نرم‌افزار سامانه مدیریت کتابخانه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)‌ در یزد، رقیه دوست فاطمیها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد با اعلام این خبر، بیان کرد: عملیات رف‌خوانی کتاب‌ها برای کنترل موجودی مجموعه، پویایی و روزآمد کردن منابع و خروج منابع فرسوده، امری ضروری است که به‌صورت دوره‌ای و سراسری در تمام کتابخانه‌های عمومی کشور انجام می‌شود.

وی در این خصوص گفت: عملیات رف‌خوانی کتاب‌ها برای کنترل موجودی مجموعه، پویایی و روزآمد کردن منابع و خروج منابع فرسوده، امری ضروری است که به‌صورت دوره‌ای و سراسری در تمام کتابخانه‌های عمومی کشور انجام می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد افزود: کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در هفته آخر خردادماه و هفته اول تیرماه به رف‌خوانی مشغول هستند تا کتابخانه‌ها با تمام توان و ظرفیت خود پذیرای حضور اعضای کتابخانه‌ها از ابتدای تیرماه و همزمان با بازگشایی مجدد کتابخانه‌ها باشند.

این مقام مسئول همچنین تصریح کرد: روند رف‌خوانی در کتابخانه‌های استان بر اساس تعداد منابع و نیروی شاغل در هر کتابخانه، بین دو تا هفت روز به طول خواهد انجامید و امیدواریم این فرایند تا پیش از بازگشایی کامل کتابخانه‌ها در هفته آینده، در بیشتر کتابخانه‌های عمومی استان به اتمام برسد تا خدمات امانت کتاب در کتابخانه‌ها فعال شود.

یادآوری می‌شود، در حال حاضر یک میلیون و 680 هزار نسخه کتاب در 99 کتابخانه عمومی نهادی استان یزد در اختیار اعضا و مراجعان قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط