شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹
انتشار «مقدمه‌ای بر نورسنجی سیاره‌ای» با برگردان مترجم اِوَزی

کتاب «مقدمه‌ای بر نورسنجی سیاره‌ای» نوشته «مایکل.کی.شپارد» با ترجمه «ارسیا مقتدری» عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور اوز، منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، دکتر ارسیا مقتدری استادیار زمین‌شناسی اقتصادی پیام نور و عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور اوز، هفتمین کتاب خود را با عنوان «مقدمه‌ای بر نورسنجی سیاره‌ای» تالیف مایکل.کی.شپارد را ترجمه کرد.

کتاب «مقدمه‌ای بر نورسنجی سیاره‌ای» با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه توسط انتشارات واصف لاهیجی و در ۷ فصل تخصصی انتشار یافته است.

این کتاب، سنجش فتومتری سیاره‌ای را به عنوان ابزار سنجش از راه دور کمی معرفی می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه نور منعکس شده را می‌توان اندازه گرفت و از آن برای بررسی خورشیدی استفاده کرد و سیستم داده‌های جمع آوری شده از تلسکوپ‌ها و فضاپیماها چگونه هستند و چگونه پردازش و استفاده می‌شوند.

برای استنباط، از خواصی مانند اندازه، شکل، آلبیدو و ترکیب اشیاء آسمانی شامل: سیارات، قمرها، سیارک‌ها و ستاره‌های دنباله‌دار استفاده می‌کند.

مقتدری در «دیباچه مترجم» برای این کتاب می‌نویسد: «در سالی این کتاب منتشر می‌شود که ایران‌زمین اولین ماهواره خود را با نام «ماهواره نور» مستقلا با موفقیت در مدار زمین قرار داده است. ماهواره نور شاید قدمی کوچک ولی جهشی غول‌آسا برای آینده علمی این سرزمین عزیز و با مردمان باصلابت و بزرگ است. امید است این ترجمه در خدمت دانشمندان جوان ایرانی قرار بگیرد که رویای تسخیر فضا را در سر می‌پرورانند».

کتاب پیش رو حاصل یک سال کار مداوم دکتر ارسیا مقتدری بود که در بهار ۱۳۹۹ به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • همایون ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    دکتر مقتدری شیرازی هستند
  • ارسیا مقتدری ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    جناب نیکوپور اینجانب ارسیا مقتدری متولد ۱۳۵۱ در شیراز ، محله باغتخت هستم. محل کار بنده دانشگاه پیام نور مرکز اوز است. بطفا اصلاح بفرمایید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها