سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
خاطرات همسران جانبازان شیرازی کتاب می‌شود

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از انتشار خاطرات همسران جانبازان این شهر در قالب یک کتاب ازسوی سازمان متبوعش خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، مرتضی جعفری روز دوشنبه ۲۸ بهمن در همایش «اسوه‌های طاقت» ویژه تجلیل از همسران جانبازان بیش از ۷۰ درصد که در شیراز برگزار شد، اعلام کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با توجه به تاکید مقام معظم رهبری اهتمام و توجه ویژه‌ای به موضوع گسترش فرهنگ و ادبیات مقاومت و الگوسازی موثر خواهد داشت و اعلام آمادگی می‌کنیم با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بتوانیم حرکتی را شروع کنیم تا خاطرات و دلنوشته‌های همسران را جمع‌آوری، تدوین و انعکاس دهیم.

معاون فرهنگی شهردار شیراز، افزود: در کشور ما تاکنون بسیار به همسران و مادران شهید پرداخته شده است، اما متاسفانه درباره همسران جانبازان به‌ویژه جانبازان بیش از ۷۰ درصد چندان توجهی نشده و تنها دو کتاب شاخص با عناوین «چشم روشنی» و «تا ابد با تو می‌مانم» درباره زندگی همسران جانباز جنگ تحمیلی نگاشته شده است؛ از همین رو نیاز است تا در این حوزه به‌صورتی جدی ورود کنیم.

وی افزود: در مجموعه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی قصد داریم در برنامه‌های مختلف بیش از گذشته به اقشار خاص از جمله جانبازان که گنجینه‌هایی ارزشمند و ثروتی معنوی به‌شمار می‌روند، بپردازیم و برنامه‌هایی مناسب با شرایط خانواده‌های آنان اجرا کنیم؛ از جمله برگزاری تورهای تفریحی و فراغتی که می‌تواند در بهزیستی روانی و تجدید روحیه آنان موثر باشد.

جعفری عنوان کرد: افزون بر این ارائه خدمات پزشکی، مشاوره‌ای و کارگاهی به منظور ارتقای شاخصه‌ها و مهارت‌های ضروری برای بهبود شرایط زندگی جانبازان و توانمندسازی همسران جانبازان نیز اجرایی خواهد شد.

سولماز دهقانی عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این مراسم با تقدیر از بانوان همسران ایثارگر، گفت: اگر ما امروز ایستاده‌ایم و فعالیت می‌کنیم، به‌خاطر ایثار و از جان گذشتگی‌های جانبازان است. جانبازان این مرزو بوم با فداکاری خود، امنیت و آرامش خاطری را به ارمغان آوردند که در سایه آن بیش از چهار دهه حیات جامعه اسلامی تداوم دارد.

یادآور می‌شود، در این مراسم انجمن‌های جانبازان از حیدر اسکندرپور شهردار شیراز به‌عنوان یکی از رزمندگان هشت سال دفاع تقدیر و اعضای شورای شهر شیراز و مدیران شهری نیز از مادر شهیدان والامقام خسرو، مهدی و فرهاد ایزدی تجلیل کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها