چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷
تاسیس موزه قرآن‌های نفیس نیازمند تلاش جدی مسئولان است

مدیر انتشارات نوید شیراز، ایجاد موزه قرآن‌های نفیس در مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری استان فارس را نیازمند تلاش جدی مسئولان دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، علی نویدگویی عصر امروز چهارشنبه 2 بهمن 1398 در جریان بازدید نیکنام حسینی‌پور، مدیرعامل موسسه خانه کتاب و صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از مجموعه نفیس قرآن‌ها و نسخ خطی و چاپ سنگی که در این مرکز به نمایش گذاشته شده است، با تاکید بر اینکه تلاش برای ثبت موزه هنوز منجر به صدور مجوز نشده است، خواستار پی گیری مسئولان مربوطه شد.

وی سپس به معرفی آثار حاضر در این مجموعه پرداخت و گفت: دست کم 900 قرآن چاپ دستی، سنگی، چاپ کلیشه، چاپ نفیس از دوره‌های مختلف در این موزه قرار دارد.

نویدگویی از وجود دست کم 800 جلد دیوان حافظ در این مجموعه منحصر به فرد خبر داد و گفت: دیوان‌های شعر به همراه تعدادی از کتب تاریخی در این نمایشگاه قرار دارد.

مدیر انتشارات نوید شیراز بخشی از آثار این مجموعه را متعلق به ترجمه‌هایی از قرآن مجید عنوان کرد که از مفسران و مترجمان برجسته کشور است.

وی همچنین از وجود نسخه‌های قرآن کریم به خط «عثمان طاها» در این موزه خبر داد که به مجموعه شخصی اختصاص دارند.

نویدگویی بخشی از اقلام حاضر در این مجموعه را به ابزار چاپ مربوط دانست و گفت: 10 هزار کلیشه و گراور در این موزه در معرض دید قرار گرفته است که گنجینه ارزشمندی از صنعت چاپ کشور به شمار می‌رود.

این در حالی است که در بخشی از مجموعه یادشده که به همت علی نویدگویی گردآوری شده است، افزون بر نسخه‌های خطی، قرآن‌های نفیس و دیوان حافظ، بخشی از آرشیو روزنامه‌های ایران به صورت مجلد و صحافی شده نگهداری می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها