پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳
چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان قم افتتاح شد

چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان قم و سومین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان قم، با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، مراسم افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان قم و سومین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان این استان، عصر امروز پنجشنبه (۱۲ دی ماه) با حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، در محل دائمی نمایشگاه‌های قم واقع در خاکفرج برگزار شد.

بهرام سرمست استاندار قم، مرتضی حیدری فرماندار، سیدموسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، قادر آشنا مدیر عامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، حمید خرمی رئیس اتحادیه ناشران استان، سیدمحمود حسینی رئیس تعاونی اتحادیه ناشران استان، هادی قبادی مسئول دفتر نمایندگی سازمان اسناد و کتابخانه ملی در استان، حجت‌الاسلام امیر عطاءاله جباری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، روح‌الله کریمی رئیس اداره فرهنگی و کتاب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از مسئولان و فعالان عرصه کتاب در این مراسم حضور داشتند.

بالغ بر 570 ناشر برای حضور در این نمایشگاه ثبت نام کرده بودند اما به سبب کمبود زیرساخت‌ها در نهایت حضور 341 ناشر در نمایشگاه قطعی شد که در 240 غرفه و در دو سالن مجزا ساماندهی شده‌اند و بالغ بر 90 هزار عنوان کتاب را عرضه می‌کنند.

در کنار نمایشگاه کتاب استان قم، سومین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان در سالنی مجزا برپا شده و۳۴ ناشر برجسته کودک و نوجوان در آن حضور دارند.

برای تسهیل در خرید کتاب از نمایشگاه توسط مردم، با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، اعتباری معادل 500 میلیون تومان در قالب بُن کارت خرید ازسوی بانک عامل نمایشگاه اختصاص یافته است که در ایام برپایی نمایشگاه در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد که با احتساب تخفیف 10 درصدی ناشران جمعا 30 درصد تخفیف برای علاقه‌مندان محسوب خواهد شد.

بازید عمومی از چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان قم از فردا جمعه 13 دیماه دایر خواهد بود و علاقه‌مندان هر روز از ساعت 15 الی 22 می‌توانند از نمایشگاه بازدید کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط