چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸
آئین نکوداشت شاعر بهبهانی برگزار می‌شود

همزمان با هشتمین جشنواره گل نرگس بهبهان، آیین نکوداشت علی خادمیون نویسنده و شاعر برجسته بهبهانی 13 دیماه در مجمتمع فرهنگی هنری آفاق این شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، رئیس اداره فرهنگ  ارشاد اسلامی بهبهان با بیان این مطلب گفت: مردم فرهنگ دوست بهبهان همواره قدردان بزرگان حوزه ادب و هنر هستند و نام هنرمندان تاثیرگذاری چون: آصفی، مرتب، شکیبایی، سید و علی خادمیون را از یاد نبرده و به پاس آثار ارزنده‌ای آنان این یادبودها را برگزار می‌کنند.

مهدی شجاعی افزود: این اداره به کوشش موسسه فرهنگ و اندیشه ارجان بهبهان در قالب سلسله آیین‌های «یاد یار» در هشتمین جشنواره ملی نرگس نکوداشت بزرگمردی که سال‌ها عهده دار انجمن شعر و هدایت و حمایت شاعران جوان بود با ویژه برنامه‌های نماهنگ، شعرخوانی، سخنرانی، تقدیر از خانواده خادمیون اجرا می‌کند.

وی با اشاره به اثر برجسته خادمیون تصریح کرد: مهمترین اثر این زنده‌یاد کتاب «افتو، مهتو، آساره» یا (آفتاب، مهتاب، ستاره) گزیده‌ای از حکایات، شرح بازی‌های محلی و متل‌ها و ضرب المثل‌های بهبهانی است.

شجاعی اضافه کرد: اغلب اشعار خادمیون در قالب غزل، قصیده، دوبیتی و رباعی که علاوه بر زبان فارسی به دو گویش لری و بهبهانی است.

یادآور می‌شود، علی خادمیون شاعر، محقق و نویسنده در سال 1345 متولد و در سال 1389 به دیار باقی شتافت. از دیگر آثار او می‌توان به: «سید سبز»، «ارجان نخل و زیتون»، «گلزار ادب»، «بهبهان در آیینه زمان»، «محمد عبدبرجسته خدا» اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها