شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۱
درگذشت جهادگر کتابخانه‌ساز در سانحه رانندگی

حسین‌علی‌مرادی، جهاد‌گر، فعال فرهنگی و از پایه‌گذاران موسسه خیریه دست‌یاری به دشت‌یاری که جمعه شب براثر سانحه تصادف در منطقه پیر‌سهراب سیستان و بلوچستان درگذشت در قطعه نام‌آوران به خاک سپرده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، حسین علی‌مرادی؛ مدیرموسسه خیریه دست‌یاری به دشت‌یاری جمعه؛ 8 آذر‌ماه براثر سانحه تصادف در روستای پیر‌سهراب، منطقه دشت‌یاری سیستان‌و‌بلوچستان دار فانی را وداع گفت.  

مرحوم علی‌مرادی، متولد خردادماه سال 1374 بود وی از پایه‌گذاران اصلی موسسه خیریه دست یاری به دشت‌یاری دانش‌آموخته مقطع کارشناسی دانشگاه علامه طباطبائی(ره) و دانشجوی کارشناسی‌ارشد رشته حسابداری دانشگاه تهران بود. 

این موسسه 8 آبان‌ماه سال 1396 در ادامه فعالیت کانون خیریه دانشگاه علامه طباطبائی(ره) و با ثبت در وزارت ورزش و جوانان شکل گرفت.

علی‌مرادی فعالیت خود را با ایده نوسازی مدارس این منطقه محروم و در قالب طرح «سهم ما از فردای دشت‌‌یاری» و با قرار هر نفر 20 هزار تومان شروع کرد. دو مدرسه به‌همین ترتیب بازسازی و تجهیز و زمینه‌ای برای جذب اعتماد و مشارکت 50 درصدی خیرین و مسئولان منطقه آزاد چابهار، شد.

حسین علی‌مرادی، سال 1397 و همزمان با برگزاری سی‌و‌یکمین دوره نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب تهران برای ساخت نخستین کتابخانه منطقه دشتیاری تلاش‌های خود را آغاز کرد. برای این هدف در فضای مجازی  #با_10_هزارتومان_کتابخانه_بساز را ایجاد کرد؛ تلاش‌هایش در نهایت به جمع‌آوری 40 میلیون تومان منجر شد که برای ساخت کتابخانه کفاف نمی‌داد، بنابراین این طرح متوقف شد.

این جهاد‌گر بر مدرسه‌یاری و تامین نیاز‌ دانش‌‌آموزان از‌جمله کتاب تاکید داشت. اخیراً نیز 1357 جلد کتاب کمک‌آموزشی و آمادگی برای کنکور برای دانش‌آموزان روستای نگور منطقه دشتیاری با تلاش اعضای موسسه خیریه دست‌یاری  به دشت‌یاری جمع‌آوری و ارسال شده است.

مراسم تشییع حسین‌علی‌‌مرادی، ساعت 9 صبح، یکشنبه‌(10 آذر‌ماه) در مقبره‌‌الشهدای دانشگاه علامه طباطبائی‌(ره) برگزار می‌شود. مراسم خاکسپاری این جهاد‌گر نیز ساعت 11 تا 12 در بهشت‌زهرا برگزار و پیکرش در  قطعه نام‌آوران به خاک سپرده می‌شود.

مراسم ختم علی‌مرادی نیز در مسجد امام علی(ع) دانشگاه علامه طباطبائی(ره) واقع در بلوار دهکده المپیک، تقاطع بزرگراه شهید همت، پردیس دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها