چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶
بیست و هفتمین دوره هفته کتاب در پایتخت کتاب ایران گشایش یافت

همزمان با آغاز بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، زنگ دانایی در یزد، پایتخت کتاب ایران به صدا درآمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، همزمان با آغاز هفته بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، زنگ دانایی با حضور محسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیکنام حسینی‌پور مدیرعامل خانه کتاب و دبیر این دوره از هفته کتاب و مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، در مدرسه شاهد یزد به صدا درآمد.

در ابتدای این مراسم، مجید جوادیان‌زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در سخنانی ضمن تبریک آغاز هفته کتاب، گفت: اینکه بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی از مدرسه آغاز می‌شود، حاوی این پیام است که سیاستگذاران فرهنگی ما سمت و سوی برنامه‌های کتاب و کتابخوانی را شناخته‌اند و مرکز ثقل خود را به‌درستی انتخاب کرده‌اند.

وی افزود: کتاب در ابعاد تربیتی و علمی به‌خوبی می‌تواند اثرگذار باشد که ما نیز در این زمینه برای آغاز هفته کتاب، این برنامه را انتخاب کرده‌ایم.

همچنین محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی در این مراسم گفت: امسال بیست و هفتمین زنگ دانایی هفته کتاب در مدرسه شاهد «حسین و فاطمه» به صدا درآمد. ما از مدرسه که اولین جایی است که کتاب‌خوانی را می‌آموزیم، هفته کتاب را آغاز کردیم زیرا این مدرسه که یک مدرسه دخترانه است، قطعا در آینده مادرانی به جامعه تحویل خواهد داد که نسلی کتاب‌خوان و آگاه تربیت خواهند کرد.

وی افزود: اگر ۲۰ یا ۳۰ سال دیگر نام این عزیزان را مرور کنیم، قطعا این دوستان از نام‌آوران استان یزد خواهند شد و این برای ما باعث افتخار است.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: امروز باید دوباره کتاب را بخوانیم تا آب را پیدا کرده و اقتصاد را به‌خوبی بدانیم و اگر پدران ما با سخت‌کوشی توانستند این گذشته را برای ما رقم بزنند، امروز ما و شما باید تلاش کنیم تا شهر یزد را با خواندن و کتاب به جامعه بشناسانیم.

جوادی ادامه داد: اسم ایران با نام کتاب‌های ابن سینا، شاعران و نویسندگاه برتر کشور ما در سطح جهانی مطرح می‌شود‌. ما باید کتابخوانی را با معلمان و باشگاه‌های کتابخوانی بیاموزیم تا بتوانیم در جامعه موفق و موثر عمل کنیم. در جهان نام شاعران و نویسندگان ما به‌خوبی مطرح است که امید داریم امروز نیز با ترویج کتاب و کتابخوانی این راه را ادامه دهیم.

در ادامه نیکنام حسینی‌پور با اشاره به تقارن بیست و هفتمین هفته کتاب با هفته وحدت گفت: معجزه پیامبر اکرم (ص) کتاب بود و ما را تشویق به خواندن کرد. انشاءالله بتوانیم فرهنگ کتاب‌خوانی از دوره کودکی آغاز کنیم تا بتوانیم نسلی آگاه و مسئولیت بخش تربیت کنیم.

دبیر هفته کتاب سپس پیام سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت بیست و هفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران را قرائت کرد.

بر اساس این گزارش، برنامه‌های «کالسکه دانایی»، «خورجین کتاب» و «شعرخوانی دانش‌آموزان» در این مدرسه انجام شد.

همچنین معاون امور فرهنگی و هیات همراه از نمایشگاه کتاب، فضای آموزشی و کلاس‌های این مدرسه بازدید کردند و با دبیران درباره فعالیت‌های کتابخوانی به گفت‌و‌گو پرداختند.

بر اساس همیین گزارش، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از این مراسم و به منظور آغاز برنامه‌های هفته کتاب نیز، در معیت نیکنام حسینی‌پور، دبیر بیست و هفتمین دوره هفته کتاب و هیئت همراه، در مسجد روضه محمدیه و بر تربت آیت‌الله شهید صدوقی حضور یافت و به سومین شهید محراب ادای احترام کرد.


بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی با حضور سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یزد آغاز می‌شود و پس از اجرای برنامه‌های مختلف این برنامه‌ها در سطح کشور ادامه پیدا می‌کند.

بر اساس این گزارش، تعدادی از خبرنگاران حوزه کتاب رسانه‌های کشوری نیز در این رویداد فرهنگی حضور دارند و برنامه‌های پایتخت کتاب ایران را در هفته کتاب، پوشش  می‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط