سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱
رقابت قصه‌گویانی از 6 استان در مرحله منطقه‌ای جشنواره قصه‌گویی

قصه‌گویانی از استان‌های اصفهان، بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و فارس در مرحله منطقه‌ای بیست و دومین جشنواره قصه‌گویی و به مدت دو روز به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، زهرا افتخاری، ​مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس امروز سه‌شنبه 14 آبانماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بزرگان از قصه به عنوان ابزاری پرارزش برای تربیت و هدایت کودکان و نوجوانان بهره برده‌اند، گفت: قرآن کتاب قصص است و جایگاه قصص قرآنی بر کسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به اینکه 1127 قصه‌گو در بخش‌های مختلف بیست و دومین جشنواره قصه‌گویی شرکت کردند، افزود: کارگاه‌های آموزشی در این خصوص راه اندازی شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با اعلام اینکه مجموع قصه‌های بازبینی شده اکثراً محلی، بومی، کلاسیک، کهن و قرآنی بودند، گفت: به‌نوعی می‌توان سال 1398 را فرصتی برای به بلوغ رسیدن این رویداد ادبی ارزیابی کرد.

وی یکی از ویژگی‌های بخش استانی جشنواره قصه‌گویی فارس را حضور 3 داور نوجوان افزون بر داوران بزرگسال عنوان کرد که در مرحله منطقه‌ای هم این تجربه تکرار خواهد شد.

افتخاری با اشاره به اینکه در این جشنواره شاهد رقابت مربیان ۶ استان منطقه سه کشور هستیم، افزود: «اصغر همت»، «علی خانجانی» و «عباس جهانگیریان» داوران این جشنواره هستند که در مجموع این قصه‌ها که بازبینی شده است و عمده آنها قصه‌های قرآنی، بومی و قصه‌های کهن و یا مجموعه اینها بوده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با تصریح بر این نکته که مرحله منطقه‌ای بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی فراتر از موضوعی درون سازمانی است، تاکید کرد: قصه‌گویان منتخب استان‌های یادشده و رابطان کانون در شب نخست این رویداد با حضور داوران در یک نشست تخصصی شرکت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه این مراسم از صبح روز 18 آبان در شیراز آغاز می‌شود، افزود: ۱۹ آبان ماه بخش منطقه‌ای جشنواره به پایان می‌رسد و برگزیدگان به جشنواره نهایی که شب یلدا در تهران برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس در عین حال درخصوص بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای این جشنواره اعلام کرد: خوشبختانه از این بخش نوآورانه استقبال شد و در بخش استانی جشنواره قصه‌گویی فارس، ۸۰۰ قصه‌ی ۹۰ ثانیه‌ای دریافت شد که برگزیدگان آن هفته اول آذرماه معرفی خواهند شد.

افتخاری با اشاره به اینکه ۸ کمیته برای این مسابقات شکل گرفت، اضافه کرد: سال گذشته حدود ۷۰۰ قصه‌گو در بخش‌های صحنه‌ای و ۹۰ ثانیه‌ای حضور داشتند که امسال این تعداد ۲ برابر شده است.

به گفته مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، استان‌های اصفهان، بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و همچنین فارس در مرحله منطقه‌ای بیست و دومین جشنواره قصه گویی شرکت می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها