پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴
​«غزل داغ» با معرفی نفرات برگزیده به کار خود پایان داد

آئین پایانی سوگواره شعر «غزل داغ» در شهرستان آباده برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، مهدی امیدبخش ظهر امروز پنجشنبه 2 آبان‌ماه در آیین پایانی سوگواره شعر «غزل داغ» در آباده، گفت: حوزه فرهنگ شاخه‌های مختلفی دارد که اصلی‌ترین بخش آن را شعر و ادب تشکیل می‌دهد؛ وجود شاعران جوان و توانمند سرمایه اصلی حوزه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی است.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در ادامه افزود: یکی از مهم‌ترین طرح‌های فرهنگی که در شهرستان آباده دنبال می‌شود، طرح پایتخت کتاب ایران است که آباده نامزد این طرح بوده و امید که با حمایت مسئولین و فرهیختگان این شهرستان، این هدف‌گزاری محقق شود.

به گفته امیدبخش، آباده با ظرفیت‌های خوبی که در اختیار دارد و همچنین وجود استعدادهای برتر در حوزه فرهنگ می‌تواند همچون همیشه بهترین جایگاه را در پایتخت کتاب ایران داشته باشد.

ژیلا نظری دبیر سوگواره شعر غزل داغ هم دراین مراسم، گفت: آثار ادبی راه یافته به دبیرخانه سوگواره غزل داغ از شهرهای مختلف استان فارس بود  که با داوری دکتر غلامرضا کافی از بین آثار دریافتی 3 اثر به عنوان آثار برتر و 3 اثر به عنوان شایستگان تقدیر این جشنواره اعلام شد.

وی اضافه کرد: شاعران برتر این جشنواره از شیراز، مرودشت ونی ریز بودند که با حضور در این سوگواره و قرائت شعر محفل عاشورایی غزل داغ  این شهرستان را عطر آگین کردند.

یادآور می‌شود: این سوگواره به همت آموزشکده فنی امام خمینی (ره)، شهرداری و شورای اسلامی شهر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آباده برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها