شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
مجله «حافظ پژوهی» منتشر شد

شماره 22 مجله «حافظ پژوهی» به مناسبت یادروز حافظ منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، در این شماره که به مناسبت برپایی بیست و سومین یادروز حافظ و نشست‌های علمی این بزرگداشت، امروز شنبه 20 مهرماه 1398 ارایه شد، از شروع به کار دوره جدید این مجله، سخن رفته است.

در شماره پاییزی مجله حافظ پژوهی آثاری از تقی پورنامدارایان، محمدرضا خالصی، حمیدرضا شعیری، فهیمه حیدری جامع بزرگی، ابراهیم قیصری، علی گزل‌یوز، مهدی محبتی، مهناز نوروزی، مریم مرادی، محمدجعفر یاحقی، سعیده رضازاده و... به چاپ رسیده است.

در این مجله که به همت مرکز حافظ شناسی و کرسی پژوهشی حافظ منتشر می‌شود، مطالبی پیرامون تفسیر شعر عقوبت شاملو با استفاده از بینامتن حافظ، تا به خلوتگه خورشید (نقدی بر کتاب وصف رخساره خورشید)، ترسیم نشانه جغرافیایی گفتمان رند در اشعار حافظ، اخلاقیات در حواشی غزل حافظ، نگاهی اجمالی به شرح و ترجمه‌های دیوان حافظ شیرازی به ترکی، حافظ و ساختارشکنی مفهومی کلان روایت‌ها، بررسی جایگاه حافظ در روسیه، حافظِ مردم و کتابشناسی حافظ در سال 1398 به زیور طبع آراسته شده است.

یادآوری می‌شود، مدیرمسئول و سردبیر مجله حافظ پژوهی دکتر کاووس حسن‌لی، استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز است و اعضای هیئت تحریریه این شماره را نصراله امامی، فریده پورگیو، سعید حمیدیان، بهاالدین خرمشاهی، اصغر دادبه، منصور رستگارفسایی، رضا رستگاری، صفر عبدالله، منیژه عبدالهی، شریف حسین قاسمی، محمت کانار، علی گزل‌یوز و وراطان وسکانیان تشکیل می‌دهند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سلیمان ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    درود بی کران سلیمان هستم از حیدر اباد دکن هند مایلم درباره رد بدبینان حافظ در هند مقاله ارایه بدهم لطفا راهنمایی بفریمایید سپاس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها